معماری ایرانی اسلامی الگویی موفق برای ساخت و سازها در جامعه

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به معماری ایرانی اسلامی در یزد و بیشترین استفاده از فضای موجود گفت: معماری ایرانی اسلامی الگویی موفق برای ساخت و سازها در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد روز گذشته (16 فروردین) در نشست با مسئولان نظام مهندسی استان یزد گفت: یکی از نقاط قوت و جاذبه های استان یزد در خصوص نحوه معماری و ساختمان های استان یزد بوده است که معماری ایرانی اسلامی به خوبی در آنها مشاهده شده است.

 

وی افزود: بیشترین استفاده از فضای موجود و استفاده از انرژی های موجود طبیعی از مهمترین عوامل موثر در معماری استان یزد بوده است که امروز نیز باید آنها را مورد توجه قرار داد.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما باید امروز اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم زیرا ساختمان های امروزی بر خلاف اقتصاد مقاومتی است و انرژی زیادی را مصرف می کند.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: امروز ما باید به میزان انرژی مصرفی در بناهای خود توجه ویژه داشته باشیم و بیشترین استفاده نیز از معماری در جهت صرفه جویی از انرژی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: مدرسه سازی نیز یکی از محل هایی است که میتواند به خوبی معماری ما را نشان دهد و معیاری برای اسلامی بودن در جامعه است.

 

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به هزینه های ساختمانی گفت: بحث مسکن اقشار کم درآمد در جامعه نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود زیرا باید طرحی ارائه شود تا منازلی مناسب و استاندارد و مقاوم برای مردم وجود داشته باشد.

 

 

کد خبر 619925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha