المان فهمیده آذربایجان در تبریز نصب می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز از ساخت و نصب المان شهید جنگجو با عنوان «فهمیده آذربایجان» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، رضا خلیلی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر احیای بافت تاریخی شهر برای میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی در رویداد مهم «تبریز 2018» اظهار داشت: اقدامات مهمی برای مقدمات میزبانی تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که حجم بزرگی از زیبایی بافت تاریخی شهر در زیر تابلوهای تبلیغاتی پنهان شده است، خاطرنشان کرد: تابلوهای تبلیغاتی شهری و مغازه ها باعث شده ما شاهد یک آشفتگی در بافت تاریخی شهر باشیم، از این رو به دنبال حذف زوائد بصری و ساماندهی بافت های تاریخی تبریز هستیم.

خلیلی با اشاره به این‌که دیوارهای بافت تاریخی شهر از میدان ساعت تا باغ گلستان، مغازه‌های سنگی و پیاده راه تربیت به زودی پاکسازی خواهند شد، گفت: احیای خانه کرباسی، سراب گرجی‌های بازار تاریخی تبریز، مرمت عمارت شهرداری، پل‌های سنگی، قاری، زیباسازی پل کابلی و عمارت ائل گلی اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با بیان این‌که عمارت شهرداری تبریز به زودی تخلیه شده خواهد شد، افزود: مرمت خانه موزه علی موسیو نیز به زودی تکمیل می شود که انتظار می رود به زودی شاهد زیباسازی بافت تاریخی شهر باشیم.

وی با اشاره به این‌که شهرداری تبریز در مرمت خانه های تاریخی تحت تملک خود اقدامات جدی داشته است، یادآور شد: مراحل مطالعات مرمت عمارت شهرداری تبریز به پایان رسیده و با همکاری اعضای شورای پنجم پس از تخلیه اتاق های اعضای شورا مرمت این عمارت تاریخی آغاز می شود.

خلیلی با بیان این‌که در سال اخیر با کاهش  ۱۰ هزار متر مربعی فضای تبلیغاتی شهر مواجه بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه چهره شهر از آشفتگی تبلیغات محیطی پاکسازی می شود، هر چند این اقدام درآمدهای سازمان زیباسازی را کاهش می دهد اما به فکر درآمد به هر قیمتی نیستیم.

خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و نصب المان شهید جنگجو با عنوان «فهمیده آذربایجان» خبر داد و تصریح کرد: به زودی مجسمه حکیم نباتی نیز ساخته و در یکی از میادین شهر نصب خواهد شد.

کد خبر 656496

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha