آگاهی بخشی به مردم و همکاری دستگاه های مختلف، راهکار اساسی در مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد با اشاره به جلوگیری از شیوع گسترش آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: آگاهی بخشی به مردم و همکاری دستگاه های مختلف، راهکار اساسی در مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد امروز (۴ دی) در نشست بررسی تهدیدات استان یزد گفت: امروزه آموزش و آگاهی به عنوان دو رکن اساسی در جامعه است که به نوعی میتواند بسیاری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی را کاهش دهد.

 

وی افزود: در راستای آگاهی بخشی به مردم در راستای تهدیدات زیستی در استان یزد دستگاه های اداره كل دامپزشكی استان، فرماندار شهرستان یزد، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط، تعامل اتحادیه مرغ داران همکاری های مناسبی را داشتند  که با همکاری مردم به نوعی این تهدید از بین رفت.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: بیماری هایی همچون آنفولانزای فوق حاد پرندگان و خسارت های ناشی از آن ممکن است در سال بارها اتفاق بیافتد اما این امر نیازمند عزم جدی برای مقابله دارد که خوشبختانه به خوبی تاکنون در استان پیگیری شده است.

 

طالبی بیان کرد: به نوعی ما باید از تهدیدها فرصت ایجاد کنیم و با توجه به وجود این مسائل برای مقابله با بحران های بزرگ تر آماده شویم و تهدیدات زیستی را مهار کنیم.

 

وی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و فضای بهتری را برای زندگی مردم فراهم كنیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بیان کرد: دور بودن از مراکز زندگی مردم و مراکز شهرستان ها بایستی در دستور کار مسئولان در ارائه مجوز باشد تا به دور از مکان های مستعد شیوع و انتشار بیماری ها باشد.

 

وی در پایان گفت: رسانه ها و صدا و سیما نیز در این رابطه میتواند بسیار موثر عمل کند تا با آگاهی بخشی به نوعی مشکلات در این زمینه را کاهش دهند.

کد خبر 678524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha