شرکت های دانش بنیان راهکاری برای تقویت شاخص اشتغال در استان

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به آمار استغال بیکاران تحصیل کرده در استان یزد گفت: شرکت های دانش بنیان راهکاری برای تقویت شاخص اشتغال در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد امروز ( 9 دی) در نشست ستاد راهبردی و مدیریت « اقتصاد مقاومتی» استان یزد گفت: مسیرهای سنتی و قدیمی اگرچه به آنها توجه می شود ولی به مسیرهای کوتاه تر و قابل دسترس بایستی فکر شود که حوزه فناورانه می تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کند.

 

وی افزود: استان یزد از استان های صنعتی و دومین استان معدنی کشور است و در حوزه گردشگری در ایران حرف های جدی دارد و شهری است که نهادهای بین المللی و جهانی این تاریخ و تمدن را به رسمیت شناخته اند که این افتخاری برای ما است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: استان یزد دارای نیروهای مستعد و پرکار و تلاشگر است که می تواند وارد حوزه های جدید و مختلف شود و به خوبی این استعدادها را به کار بگیرد.

 

زمانی قمی بیان کرد: ما حدود 81 شرکت دانش بنیان و جایگاه هفتم در کشور داریم که با مزیت ها به سرعت می توانیم ارتقا پیدا کنیم.

 

وی ادامه داد: منابع مالی و سرمایه ای و بنیه ضعیف شرکت های مالی به عنوان یکی از ضعف های شرکت های دانش بنیان است که این افراد و صاحبان شرکت های دانش بنیان می توانند با حمایت مالی به خوبی ظرفیت ها و ایده های خود را به ظهور برسانند.

 

استاندار یزد گفت: پرداخت های پیچیده به شرکت ها به نوعی با روح صاحبان شرکت ها مخالف است که امیدواریم با طراحی ساز و کارها این مشکلات حل شود.

 

زمانی قمی تصریح کرد: طرح سرباز فناور یکی از پیشنهادهای ما است که میتوان در شرکت های دانش بنیان از آن ها و این طرح استفاده کرد.

 

وی گفت: افزایش تعرفه های وارداتی محصولات شرکت های دانش بنیان، نمایشگاه دائمی محصولات شرکت های دانش بنیان از جمله پیشنهادهای ما در این زمینه است که امیدواریم پیگیری شود.

 

استاندار یزد بیان کرد: نرخ بیاری ما که کمی از نرخ کشوری ان بیشتر است بیشتر در زمینه بیکاران تحصیل کرده است که با تحول در این بخش میتوانیم کاهش دهیم .

 

زمانی قمی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان درخواست های متعددی دارند که عمده آن تسهیلات است که امیدواریم این خواسته های حداقلی پیگیری و حل شود.

کد خبر 679510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha