نقدهای تکفیرگرایانه مغایر با آموزه های اخلاقی و دینی است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرکت هایی که به بهانه نقد، تخم کینه و نفرت نسبت به هر جریان می‌کارد، به نفع نظام و آینده آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: آنچه که انقلاب اسلامی را علیرغم توطئه های روزافزون دشمنان سالم، پایدار و مقتدر نگه داشته است، سه عامل رهبری، عمق اندیشه های دینی و ملی، وحدت ملی و هوشیاری ملت بوده است.
وی با بیان این‌که عمده ترین مخاطره امروز نظام افراط ها و تفریط های فاقد بصیرت است، خاطرنشان کرد: نقد مسؤولانه به دور از تهمت‌زنی، سیاه‌نمایی و لجن‌پراکنی است، نقدی که مبتنی بر اطلاعات و آگاهی، انصاف و با شناخت زمان باشد، به نفع نظام و مردم خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از نقدهای غیرمنصفانه و غیرمسؤولانه برخی از جریان های سیاسی نسبت به یکدیگر افزود: حرکت هایی که به بهانه نقد، تخم کینه و نفرت نسبت به هر جریان می‌کارد، به نفع نظام و آینده آن نیست.
وی با تأکید بر این‌که انقلابی بودن مهم است، نه انقلابی‌نمایی و نه انقلابی‌گریزی، گفت: معیار انقلابی ماندن پایبندی به دین، اخلاق و ارزش های انقلاب است، باید دانست که نقدهای تکفیرگرایانه مغایر با آموزه های اخلاقی و دینی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نقد مسؤولان غیرمجاز نیست، اما باید منصفانه و در چارچوب اخلاق و به دور از افراط و تفریط باشد، گفت: اتفاقاتی که در هفته اخیر گذشت، معلول بی توجهی به افراط ها و تفریط ها بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ و هویت آذربایجان و تبریز اظهار داشت: تبریز پیشتاز اندیشه ناب دینی معاصر بوده و بزرگانی چون عغلامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه امینی از این شهر برخاسته اند.
صالحی با اشاره به این‌که تبریز شهر قیام و انقلاب بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران اتفاقی کم نظیر بود، هم توانست رژیم سلطنتی را فرو ریخت و هم توانسته چهل سال استوار و مقتدر علیرغم تمامی توطئه ها استوار باقی بماند.

 

کد خبر 680537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha