موافق کساد بودن بازار هنر نیستیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف گفت: موافق کساد بودن بازار هنر نیستیم و تاکید می کنیم که هنر امروز آذربایجان چیزی از گذشته کم ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور در مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی آثار بانوان خوشنویس با محوریت پروین اعتصامی استان اظهار داشت: ما به مفاخر و مشاهیرمان افتخار می‌کنیم چراکه این بزرگان  ثروت و میراث ملی ما هستند.

وی افزود: برای اینکه ارتباط بین نسل‌ها از هم نگسلد و هنرمندان نسل‌های آتی پیشکسوتان را بشناسند و از هنر و تجربه‌ آنان بهره گیرند، معرفی مفاخر و مشاهیر امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پروین اعتصامی را نمونه‌ِ بارز یک بانوی فرهیخته و نکته سنج برشمرد و گفت: این بانوی بزرگوار با عمر و فرصت اندک توانسته است اشعاری نغز با مضامین تربیتی عمیق را خلق کند.

وی افزود:‌ جامعه ما از انسانهای فرهیخته و برجسته‌ای برخوردار است که هر کدام منشاء ‌هنر و خیر و برکت هستند که پروین اعتصامی نمونه‌ای از آنهاست.

وی با اشاره به فعالیت بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف یادآور شد: ما موافق کساد بودن بازار هنر نیستیم و تاکید می‌کنیم که هنر امروز آذربایجان چیزی از گذشته کم ندارد و روز به روز نیز بر رونق آن افزوده می‌شود و در این میان هنرمندان زن نه تنها در کنج عزلت نیستند، بلکه با آفرینش آثاری فاخر بر بالندگی هنر این مرز و بوم می‌افزایند.

محمدپور تاکید کرد: فضا برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف فراهم است و امیدوارم این حرکت ادامه یابد و کاروان فرهنگ و هنر با شتاب و قوت و قدرت و اتکا به ظرفیت‌های هنری و انسانی بی نظیر به سرمنزل مقصود برسد.

کد خبر 692186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha