فعالیت‌ موسسات قرآنی آذربایجان شرقی الگویی برای کل کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فعالیت‌ موسسات قرآنی آذربایجان شرقی الگویی برای کل کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدرضا موالی‌زاده، امروز در جلسه شورای توسعه فعالیتهای قرآنی  با اشاره به بازدید خود از موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی اظهار داشت: فعالیت‌های این موسسه یکی از نمونه‌های بارز کار بزرگ قرآنی در آذربایجان شرقی بوده و الگویی برای کل کشور است.

وی افزود: آذربایجان شخصیت‌های بزرگ قرآنی از جمله علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری را به دنیا معرفی کرد چراکه آذربایجان همیشه مهد حب به اهل بیت (ع)  و قرآن بوده است.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه باید مؤلفه‌های فرهنگ عمومی بر اساس اولویت‌ها مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشت: مسائل خانواده، زیست محیطی و فرهنگ مصرف از ماه‌ها قبل به عنوان اولویت استان در خطبه‌های نمازجمعه و... مورد توجه قرار گرفته است.

وی سابقه آذربایجان شرقی در فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و گفت: باید فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها و ادارات برون سپاری شده و اعتبارات این حوزه به مؤسسات مردم نهاد سپرده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه قرائت و حفظ باید مقدمه‌ای برای عمل به قرآن باشد تصریح کرد: باید در بازار، امورات مختلف زندگی و کسب و کار و... بتوانیم به آیات قرآن عمل کنیم و در این صورت است که جامعه‌ای سالم و الهی خواهیم داشت.

کد خبر 712529

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha