پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات کاربردی هدایت شوند

جوانپور با تأکید بر نقش آفرینی دانشگاه ها در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: رساله و پایان نامه های دانشجویی باید به سمت حل مسائل و مشکلات صنایع هدایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نخستین جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت استان امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

عزیز جوانپور، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار داشت: تصمیمات کمیته ها تحت هر شرایطی باید عملیاتی شوند و دانشگاهها در نقش آفرینی علمی و اجرائی در حوزه تحقیقات بر مسائل محوری تمرکز کنند.

وی ادامه داد: در راستای افزایش و رشد دانشجویان در زمینه صنعت نیاز است تا سر فصل های دروس بازبینی شوند و رساله ها و پایان نامه های دانشجوئی و مراکز تحقیقات دانشگاهها به سمت حل مسائل و مشکلات صنایع هدایت شود.

همچنین علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: نشست ها پیرامون حل مسائل و مشکلات صنایع استان می بایست با حفظ کیفیت تداوم و استمرار داشته و تصمیم گیری ها راهبردی باشند.

وی بیان کرد: دانشگاه و صنعت برای آشنایی با امور و مسائل و به منظور بستر سازی و ایده پردازیهای مفید و رفع موانع اجرایی بازدیدهای طرفینی را برنامه ریزی کنند. برای استفاده از تجارب طرفین ضرورت دارد تا از کارآفرینان برتر استان در مجامع دانشگاهی دعوت بعمل آید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها می بایست تربیت نیروهای کارآمد را در اولویت کاری خود قرار دهند و در راستای حل مشکلات صنایع بر روی طرح های تفصیلی تمرکز کنند.

گفتنی است، برگزاری دوره های کوتاه مدت در حوزه توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه وصنعت با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها و صنایع داخلی و خارجی، تصویب ساختار­سازی برای بازاریابی و مذاکره، و تهیه برنامه مدوّن برای تقویت و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه با هدف حل مشکل مردم و جامعه و در کنار آن مباحث درآمدزائی از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 713231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha