انقلاب اسلامی، کرامت واقعی را به زنان جامعه بازگرداند

آل هاشم با بیان این‌که امروز بخش قابل توجهی از نخبگان، دانشمند و پژوهشگران جامعه را بانوان تشکیل می دهند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش و کرامت واقعی را به زنان جامعه ایران بازگرداند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز امروز در دیدار جمعیت زنان فرهیخته استان با اشاره به سه نقش عمده زنان در جنگ تحمیلی اظهار داشت: زنان در پشتیبانی از جبهه، تربیت فرزندان غیور و حمایت از رزمندگان نقش بسیاری ارزشمندی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: زنان در  نقش مادری؛ عزت و اقتدار ایران را به ارمغان آوردند، چنانکه رزمندگان سلحشور جنگ حاصل تربیت مادرانی بودند که به مکتب فاطمی تأسی داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هیچ‌گاه نمی‌توان نقش ماندگار بانوان ایرانی را فراموش کرد، گفت: باید دانست که پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش و کرامت واقعی را به زنان جامعه ایران بازگرداند.

امام جمعه تبریز، تصریح کرد: قبل از انقلاب فضای جامعه به گونه ای بود که اغلب خانواده‌های مؤمن و متدین اجازه نمی‌دادند تا فرزند دخترشان به مدرسه بروند، اما امروز بخش قابل توجهی از نخبگان، دانشمند و پژوهشگران جامعه را بانوان تشکیل می دهند.

وی تربیت دینی در سطوح مختلف اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به جوانان، دانشجویان، آینده سازان کشور از جمله تأکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: توجه به بانوان فرهیخته از اولویت‌های رهبر انقلاب است؛ چراکه هر چه در زمینه زنان از بعد اقتصادی و تعمیق امور دینی در جامعه برنامه‌ریزی شود، باز جای کار وجود دارد.

کد خبر 728376

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha