نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز فعال می‌شود

نمایندگی موقت سفارت عراق برای صدور روادید اربعین زائران استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در تبریز فعال خواهد شد.

امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در تبریز اظهار داشت: نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز مستقر شده و به محض شروع ثبت‌نام، صدور روادید اربعین را انجام خواهد داد.

وی با بیان این‌که ویزای زائران استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی توسط این نمایندگی صادر خواهد شد،‌ خاطرنشان کرد: برای زیارت اربعین و سفر به عتبات عالیات عراق در این ایام داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است.

روحی ملکی ادامه داد: کلیه دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت قادر به ثبت نام و اخذ روادید اربعین خواهند بود و مردم به هیچ عنوان به دفاتر زیارتی غیرمجاز مراجعه نکنند. 

وی با بیان این‌که ثبت نام زائران اربعین در سامانه‌ سماح صورت می گیرد، افزود: زائرانی که به صورت مستقیم به سامانه‌ مراجعه می‌کنند، باید یکی از دفاتر یا شرکت‌های زیارتی را انتخاب کرده و برای تکمیل ثبت‌نام به دفتر زیارتی مراجعه کنند. 

روحی ملکی با بیان این‌که زائران هیچ وجهی به صورت نقدی به دفاتر و شرکت‌های زیارتی در مورد زیارت اربعین پرداخت نکنند، افزود: این اقدام فقط از طریق درگاه اینترنتی و دستگاه پز(با اعلام سازمان حج و زیارت) انجام می گیرد. 

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که دفاتر سیاحتی مجوز اخذ روادید اربعین را ندارند، تاکید کرد: ارز زائران اربعین از طریق سامانه سماح محاسبه شده و به هیچ عنوان با ارز آزاد محاسبه نمی‌شود.

کد خبر 731102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha