عاشورائیان آزادسازی سوسنگرد گردهم آمدند

رزمندگان لشکر همیشه پیروز عاشورا که در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت داشتند؛ امروز در تبریز گردهم آمدند و سالروز این فتح الفتوح را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرم»، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: لشکر همیشه پیروز عاشورا در جریان این عملیات غرورآفرین توانست عزت و اقتدار ملت ایران را به رخ متجاوزان بعثی بکشد.

وی شهید تجلایی، سرلشگر فلاحی و شهید چمران را از دیگر چهره‌های شاخص شکست حصر سوسنگرد برشمرد و افزود: همه ملت ایران مدیون شهید تجلایی و حاج ناصر بیرقی در شهر شاهین‌دژ هستند، چراکه اینها آمدند و قائله ضد انقلاب را جمع کردند.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ادامه راه امام و شهدا تصریح کرد: امروز در یمن قهرمان همان مقاومتی وجود دارد که ما در سوسنگرد انجام دادیم و یمنی‌ها امروز با تاسی از رزمندگان دلاور ایران، مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ امام خمینی با یک توصیه که «مگر جوانان اهوازی مرده‌اند» لشکری را ایجاد کرد و اهواز را از سقوط نجات داد و در عراق امروز هم، همان مرجعیت با فتوایش عراق را از دست تکفیری‌ها نجات می‌دهد.

سردار خرم با تأکید بر نقش مرجعیت، ولایت و امامت عامل رشد و کمال جوانان ایرانی جوانانی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا است، مصداقش عراق، یمن و سوریه است.

وی افزود: امروز پیشکسوتان جهاد و جنگ گردهم آمده اند تا اعلام کنند پیمانشان با امام و رهبری جاودانه است؛ امام راحل فرمودند؛ «نگذارید این پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در پیچ و خم زندگی گرفتار شوند».

کد خبر 740912

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha