موقوفه چارباشی تبریز احیا شد

موقوفه چارباشی که در سال ۱۳۲۱ در نبش خیابان ورزش تبریز وقف شده بود، پس از رفع تصرف و اقدامات قانونی؛ احیا شده است.

حجت الاسلام «رضا جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این موقوفه معروف به چارباشی در سال ۱۳۲۱شمسی در نبش خیابان ورزش تبریز وقف شده بود که متاسفانه ۲۰ سال بود مورد تصرف قرار گرفته بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان تبریز افزود: با تلاش همکاران این موقوفه با متراژ ۱۷۰۰ متر مربع با حکم قضایی از تصرف خارج و به چرخه موقوفات استان اضافه شد.

وی گفت: نیت واقف این موقوفه ارزشمند رسیدگی به نیازمندان و فقرا بود که بلافاصله بعد از مرحله صدور حکم به اجاره واگذار و درآمد حاصل در محل نیت واقف هزینه خواهد شد.

ساماندهی ۳ مسجد شهر تبریز

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مساجدی که در مسیر واقع شده اند و به علت مسیرگشایی باید جایگزین شوند، طی روزهای گذشته در توافقی با شهرداری منطقه ۴ تبریز، تکلیف نهایی ۳ مسجد شهر مشخص شد.

وی ادامه داد: مسجد سلیمان واقع در کوچه سید اسلام و مسجد ملا علی واقع در حکم آباد تبریز و دو مسجد کلنگی بودند که با توافق شهرداری تجمیع شده مسجدی با نام امام حسین (ع) در محله امیرباغی کلنگ زنی شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان تبریز افزود: این مسجد در محله ای در جوار همان مساجد که فاقد هر گونه مسجد و فضای فرهنگی بود در ۴۵۰ متر مربع کلنگ زنی و با همت خیران و شهرداری و اوقاف احداث و باعث شکوفایی فرهنگی در منطقه مورد نظر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی مسجد صاحب الزمان در خیابان شهید خلیلی گفت: این مسجد هم در مسیر واقع شده بود که  با کمک شهرداری و خیر بزرگوار آقای زارعی با خرید دوقطعه زمین مجاور در ۴۰۰ متر مربع مسجدی جدید احداث خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری افزود: در منطقه خیابان شهید خلیلی به دلیل نبود فضای فرهنگی مناسب، با احداث این مسجد اهالی از برکت وجود آن بهره مند خواهند شد.

کد خبر 792996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha