عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران شناسایی شوند

مسعودی ریجان خواستار علت یابی آتش سوزیهای اخیر در جنگلهای ارسباران شد و گفت: عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران شناسایی و رسوا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «غلامحسین مسعودی ریحان» امروز (۹ شهریور) در جلسه شورای اسلامی استان در تبریز اظهار داشت: باید کمیته حقیقت یاب تشکیل و مقصران آتش سوزی جنگل‌های ارسباران مشخص شوند.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در آتش سوزی جنگل های ارسباران حتی دستگاه هایی مقصر بودند که باید مشخص شوند، خاطرنشان کرد: جنگل‌های ارسباران حدود 160 هزار هکتار است و این سؤال پیش می آید که چرا باید یک بالگرد امداد و خدمات نداشته باشد و بدهی دستگاه‌ها به یکدیگر باعث شود در خدمات رسانی تعلل کنند.

وی افزود: جنگل‌های ارسباران سرمایه عظیم استان آذربایجان شرقی است و باید علل این حادثه از طرف مجلس و نمایندگان محترم پیگیری شود تا در آینده چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

بنا با اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، در آتش سوزی اخیر اراضی جنگی و مرتعی ارسباران حدود 285 هکتار از مراتع و 289 هکتار اراضی مشجر و نیمه مشجر منطقه و 87 هکتار از جنگل‌های ارسباران طعمه حریق شد.

«مرتضی علیخانی» مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برنامه های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی گفت: همه اعضای شورای شهرهای استان در دوره های فشرده حضور یافتند و نزدیک ۳۵۰ نفر در این کلاس ها با قوانین و مقررات، معاملات شهرداری ها و وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی آشنا شدند.

کد خبر 827303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha