میراث فرهنگی جامعه بدون کتاب معنا ندارد

آل هاشم گفت: کتاب و کتابت در رشد اجتماعی اثر دارد، از این‌رو میراث فرهنگی همواره مملو از کتاب‌هایی بوده که روشن‌بخش روح و روان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت:  اهمیت کتاب به قدری والاست که کلام الهی با قسم به قلم آغاز شده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کتاب به نوعی همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابت در رشد اجتماعی اثر دارد، از این‌رو میراث فرهنگی همواره مملو از کتاب‌هایی بوده که روشن‌بخش روح و روان است.   

آل هاشم با بیان این‌که کتاب و انسان از گذشته همپای هم بوده و انحطاط این یکی با زوال آن یکی و رشد آن یکی با ترقی این یکی همراه بوده است، تصریح کرد: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر است.

وی با بیان این‌که کتاب گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است، تصریح کرد: در تمام قرون کتابخانه‌ها جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: کتاب نقش اساسی در تمدن‌های بشری داشته و بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه یک رابطه مستقیم و تاثیرگذار بوده است. 

کد خبر 845429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha