توسعه فناوری های نوین، تحریم ها را تبدیل به فرصت می‌کند

آل هاشم گفت: با توسعه فناوری های نوین، تحریم ها برای کشور فرصت تاریخی و راهبردی می تواند ایجاد کند تا اقتصاد بیمار کشور را درمان کرده و یک جهش اقتصادی در سطح راهبردی در کشور رقم زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی «رینوتکس ۲۰۱۹» اظهار داشت: فناوری های نوین با از بین بردن مرزهای تجارت در محیط زندگی انسان امروزی، فضای جدیدی را که در بردارنده تحقیقات و فرصت های جدید است به وجود آورده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: تجربه ۴۰ ساله انقلاب گواهی می دهد هر کجا به مردم و جوانان اعتماد و مسوولیت مقابله با دشمن به آنها سپرده شد، توانستیم به نتایج حداکثری برسیم.

وی افزود: با جوانان دانشمند و نخبه ایرانی و فعالان اقتصاد دانش بنیان و فناوری می توانیم در مقابل تحریم آمریکا بایستیم و تحریم ها را به فرصتی بزرگ برای جهش علمی و توسعه فناوری ها تبدیل کنیم.

آل هاشم تاکید کرد: با توسعه فناوری های نوین، تحریم ها برای کشور فرصت تاریخی و راهبردی می تواند ایجاد کند تا اقتصاد بیمار کشور را درمان کرده و یک جهش اقتصادی در سطح راهبردی در کشور رقم زند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر از سوی دولت اقدامات خوبی در توجه به فناوری های نوین و تجاری سازی این فناوری ها و محصولات دانش بنیان صورت گرفته و امیدواریم بر دامنه این اقدامات افزوده شود.

امام جمعه تبریز افزود: استفاده درست و هدفمند از خلاقیت و ایده های نسل جوان، جدی گرفتن رونق کارآفرینی و میدان دادن به شرکت های دانش بنیان و بهره مندی تمام از پژوهش های فناورانه نقش مهمی در اعتلای کشور دارد و می تواند دست دشمن را کوتاه و چالش های ایران را کاهش دهد.

وی ادامه داد: توسعه و گسترش فناوری و فناوری های جدید موجب تحولات شگرفی در تمامی زوایای حیات انسان شده و روز به روز بر ابعاد آن افزوده می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: در وضعیت زندگی امروز، سبک زندگی بیش از پیش دچار تغییر و تحول شده و الگوی جدیدی از سبک زندگی پدیدار شده که در آن مفاهیم، روندها و فرایندها تغییرات اساسی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: تغییرات جدید در زندگی امروز موجب شده کارایی و اثربخشی روش های سنتی زندگی با چالش های جدی مواجه شود و تلاش بر اتخاذ روش های نوین مبتنی بر فناوری های نوین ا امروز اجتناب نا پذیر است.

امام جمعه تبریز افزود: قطعا بدون شناخت صحیح تحولات فناوری های نوین نمی توان درک و تحلیل صحیح و درستی از آنچه که در محیط پیرامون می گذرد به دست آورد، از این رو دین مبین اسلام ارزش و قدر زیادی برای علم و فناوری قایل شده است.

وی خاطرنشان کرد: آیات و روایات متعدی درباره علم و فناوری و اهیمت آن داریم، اسلام به جهت توحیدی علم توجه خاصی دارد و هر دانستنی را علم نمی داند و جهت گیری علم از منظر الهی، مهم و تعیین کننذه است.

آل هاشم تاکید کرد: علم و فناوری پایه و اساس بسیاری از قدرت هاست و از طریق علم میتوان انباشت ثروت را مدیریت کرد. در سال های اخیر رویکرد نسبت به فناوری و شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از عوامل تکمیل کننده محصولات فناورانه بسیار مثبت بوده و استقبال زیادی از این شرکت ها به عمل آمده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم افزایی علم و ثروت را اولین شاخص شرکت های دانش بنیان معرفی کرده اند ، گفت: هم افزایی علم، ثروت و دارایی تعریف ابتدایی این شرکت هاست، بنا براین سرمایه گذاران همت کنند تا این شرکت ها افزایش پیدا کنند.

آل هاشم افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند با تحریم های اقتصادی، علمی و فناوری مانع پیشرفت نظام اسلامی شوند، بطوری که همواره با بهانه های واهی روی شریان های اقتصادی کشور پا گذاشتند و مانع سامان یافتن اقتصاد کشور شدند.

وی ادامه داد: اگر می توانستیم وابستگی اقتصادی خود را به حداقل برسانیم، اساسا مساله تحریم موضوعیت نداشت و ابزار دست دشمنان قرار نمی گرفت، همین امر باید ما را وادار کند تا به سمت دانش بنیان کردن اقتصادمان حرکت کنیم.

 

کد خبر 850853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha