کمک به آزادی ۶۰ زندانی نیازمند با حمایت های دستگاه قضا

کارگران بافقی با اشاره به حمایت های مالی انجمن حمایت از زندانیان گفت: کمک به آزادی ۶۰ زندانی نیازمند با حمایت های دستگاه قضا صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید کارگران بافقی» در جلسه ای با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان یزد، بیان کرد: این نشست هم اندیشی در راستای آسیب شناسی و رفع ابهامات و نواقص موجود در دعاوی تنظیمی در دفاتر خدمات قضایی با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و رفع اطاله دادرسی برگزار می شود.

وی بحث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را از سیاست های اعلامی ریاست قوه قضاییه اعلام کرد و بیان داشت: دفاتر خدمات قضایی مبدا ورودی پرونده به مرجع قضایی بوده و نظارت در طرح دعاوی (به خصوص تنظیم دادخواست)، امری ضروری است.

این مقام قضایی، افزود: طرح دعاوی به نحو صحیح و جلوگیری از ثبت دادخواستها و شکایات اضافی می تواند نقش مهمی در کاهش آمار ورودی پرونده به دادگستری داشته باشد.

شایان ذکر است در این جلسه موانع و مشکلات موجود، جهت بهبود عملکرد دفاتر خدمات قضایی توسط معاونین دادگستری شهرستان یزد و مدیران دفتر خدمات قضایی استان تصویب و در هفت بند تنظیم شد.

در پایان مقرر شد، با حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان و دو تن از مدیران دفاتر خدمات قضایی، موجبات آزادی 60 نفر از زندانیان فاقد بضاعت مالی که قادر به پرداخت هزینه دادرسی دعاوی به خصوص « اعسار» نمی باشند فراهم شود.

کد خبر 852877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha