سامانه آذرپارک مردم محور طراحی شده است

میدانی با بیان این‌که پارکبانان شرکت در کلاس های تئوری و عملی مختلفی آموزش می بینند، گفت: سامانه آذرپارک مردم محور و براساس رعایت حقوق شهروندی طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا میدانی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از استقبال شهروندان تبریزی از طرح پارک حاشیه ای خبر داد و اظهار داشت: در تبریز حدود ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه پارکبان وجود دارد که شرکت توانسته با جذب ۲۰۰ پارکبان در ارایه خدمات به شهروندان فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت آیریک راه(سامانه آذرپارک) با اشاره به اینکه مجوز اجرای مدیریت پارک حاشیه ای در سطح کشور اواخر دهه ۸۰ از سوی هیات دولت به وزارت کشور ابلاغ شد، ادامه داد: کاهش تقاضای سفر درون شهری و ایجاد درآمد برای شهرداری به منظور احداث پارکینگ از اهداف اجرای طرح پارک حاشیه ای است.

وی افزود: شرکت در راستای مدیریت کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شهر در سال ۹۶ پس از اجرای طرح مطالعاتی و پس از اجرای آزمایشی طرح در سال ۹۷، عملیات اجرایی را به صورت رسمی پس از انعقاد قرارداد ۵ ساله با شهرداری تبریز در مرداد سال ۹۸ آغاز کرد.

میدانی، با بیان این‌که ۳۵ درصد از درآمد حاصل از اجرای طرح به حساب شهرداری تبریز واریز و مابقی صرف هزینه هایی شامل بیمه پارکبانان، هزینه های اجرایی و سایر امورات شرکت می شود، خاطرنشان کرد: برای هر پلاک خودرو نیم ساعت اول پارک در جایگاه پارک حاشیه ای در هر روز رایگان است.

وی، گفت: در ماه های اول ۱۰ تا ۱۵ هزار ثبت خودرو زیر نیم ساعت در پارک های حاشیه ای ثبت شد و هم اکنون ۴۰ درصد از ۳۰ تا ۳۵ هزار ثبت پارک حاشیه ای زیر نیم ساعت بوده بنابراین هزینه ای از آنان دریافت نمی شود.

میدانی، با بیان اینکه در سیستم این سامانه ساعت ۲۱ هر روز به صورت اتوماتیک برای تمامی خودروها زمان خروج ثبت می شود، افزود: هزینه توقف یک ساعته در پارک خودرو یک هزار و ۳۱۰ تومان بوده که این رقم طبق مصوبه سال ۹۶ از رانندگان کسر می شود و تاکنون افزایشی نیز در آن صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آیریک راه یادآور شد: در صورت نصب اپلیکیشن این سامانه در گوشی همراه و ثبت پارک خودرو از طریق آن هزینه توقف یک ساعته به حدود ۹۹۰ تومان کاهش می یابد.

وی با اشاره به این‌که سامانه آذرپارک مردم محور و براساس رعایت حقوق شهروندی طراحی شده است، افزود: در این طرح پارکبانان با شرکت در کلاس های تئوری و عملی دوره های مختلف جامعه شناسی و روانشناسی، رعایت حقوق شهروندی، احترام به حقوق مردم و دوره های فنی را فرا می گیرند.

میدانی در خصوص بلاتکلیفی شارژهای باقی مانده در طرح سوئیچ‌ پارک‌های قبلی شهروندان نیز گفت: این سوئیچ‌ها ارتباطی به شرکت ما ندارد، اما طی مکاتباتی که با شهرداری انجام دادیم، آمادگی خود را برای انتقال شارژهای سوئیچ به کیف پول شهروندان در طرح آذرپارک را اعلام کردیم.

وی در ادامه با تشریح طرح های جدید شرکت طی ماه های آینده اظهار داشت: به زودی سامانه آذرواش (کارواش سیار) نیز در این طرح راه اندازی می شود.

میدانی کفت: علاقه مندان می توانند از طریق قبول خدمات ارزش افزوده از این خدمات استفاده کنند و خودرو آنان با استفاده از مواد نانو روشویی می شود، در این طرح هیچ گونه آلودگی محیطی برای شهر ایجاد نمی شود.

کد خبر 869307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha