مقالات دانشگاهی در جهت رفع نیازهای جامعه نگارش شوند

آل‌هاشم گفت: هر چند ارائه و تالیف مقالات امتیاز بزرگی است، اما باید این مقالات در راستای رفع نیازهای کشور و اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: ظرفیت اشتغال زایی دانشگاه فنی و حرفه ای استان در زمینه تربیت نیروی ماهر و توانمند برای ورود به بازار کار بسیار بالا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: قرار گیری علم و عمل در کنار هم در این دانشگاه باعث شده تا دانش آموختگان آن با مهارت کافی وارد جامعه شوند و این موضوع زمینه اشتغال جوانان را در رشته های مختلفی فنی و صنعتی فراهم آورده است.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه ها اثرگذارترین نهاد در کشور هستند، ادامه داد: اولویت اصلی دانشگاه ها باید ارتقای سطح تحصیلی و علمی دانشجویان و افزایش بصیرت سیاسی جوانان باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رمز موفقیت دانشجویان و پیشرفت کشور تحصیل و ارتقای علمی است، افزود: امروز به بحث پژوهش و تحقیقات در دانشگاه ها و حوزه های علمیه توجه بیشتری می شود اما متاسفانه خیلی از این رساله ها و پایان نامه در کتابخانه ها خاک می خورند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت تحصیل علم در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: هر چند ارائه و تالیف مقالات امتیاز بزرگی است، اما باید این مقالات در راستای رفع نیازهای کشور و اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشگاه باید سیاسی باشند؛ اما سیاست زده نباشند، اظهار داشت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی باشد اما فعالان مراکز علمی و آموزشی باید نسبت به مسائل کشور آگاه ترین افراد باشند و باید برای افزایش بصیرت سیاسی کلاس های روشنگری در دانشگاه ها برگزار شود.

کد خبر 870080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha