از نظر مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی مطلق اخبار در تفسیر قرآن حجت است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به عدم تفصیل بین خبر واحد و متواتر از منظر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی در تفسیر قرآن کریم گفت: از نظر ایشان مطلق اخبار در تفسیر قرآن حجت است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمد فاکر میبدی» در پنل اصول و قواعد تفسیر همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» که شامگاه امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، در ارتباط با بحث تفصیل بین روایات در تفسیر قرآن کریم، گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نسبت به تفسیر قرآن قائل به تفصیل نیستند و می‌ گویند در مطلق آیات، خبر واحد حجت است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که تفصیل تنها بین موضوعات مطرح است، گفت: ممکن است بگوییم این موضوع تخصیص می‌ زد، یعنی دلیل بر حجیت مطلق اخبار داریم ولی در باب قضاء باید بینه داشته باشیم یعنی خبر یک نفر واحد حجت نیست وباید حداقل دو نفر در موضوعی شهادت بدهند.

وی عنوان کرد: موضوعات خارجیه غیر از تفسیر است، مثل این که خبر واحد بگوید لباس نجس است که در این جا برخی به حجیت خبر واحد قائل هستند و برخی قائل نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ایشان در تفسیر به تفصیل قائل نیستند و در موضوعات خارجی اگر خبر واحد مطرح نباشد، نیز از بحث ما خارج است.

وی به توضیحاتی در ارتباط با موضوع سیاق از منظر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی پرداخت و گفت: این هم بحث مهمی است که مرحوم آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی به آن پرداخته و موضوع را به طور ویژه در آیه تطهیر ثابت کرده اند.

کد خبر 872805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha