دشمنان انقلاب مانع اجرای اسلام کامل در ایران شدند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که جمهوری اسلامی در مسیر اجرای اسلام کامل قرار دارد، گفت: البته دشمنی های پیش روی انقلاب اجازه اجرای اسلام کامل را به ما نداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» عصر امروز(شنبه 28 دی) در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و جماعات، طلاب و علمای اهل سنت و شیعه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد دین مداری پس از انقلاب اسلامی،  عنوان کرد: به همین دلیل است که شما می‌ بینید اسلام هراسی زیاد شده و داعش را هم آمریکا و استکبار جهانی برای همین به وجود آوردند که به مردم دنیا بگوید این اسلامی است که مسلمانان عرضه کرده اند و ببینید که مسلمانان چطور به کودک و جوان و پیرمرد رحم نمی‌کنند و آنها را می کشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پس از انقلاب ابعاد دین گسترش بیشتری پیدا کرده است، گفت: امروز دین وارد عرصه سیاست، اقتصاد و علوم مختلف شده است؛ همچناکه کشور ما تحت زعامت رهبری معظم انقلاب سیاست گذاری کلان می‌شود و بخش های دیگر نیز باید تابع چارچوب های کلی اسلام باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات بیش از چهل ساله حاج قاسم سلیمانی و با تأکید بر این که ایشان تنها به مسلمانان بلکه به جامعه بشریت خدمت کرد، افزود: ما حتی امور نظامی نیز دین را وارد عرصه کرده ایم همچنانکه برادران سپاهی ما هدف از حمله به پایگاه عین الاسد را گرفتن زهر چشم از دشمن و نه کشتن انسان دانستند که این مسأله ای قابل تأمل است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه عنوان کرد: امروز دین وارد امور علمی شده و مراکز مختلف فقهی و اصولی در همین راستا راه اندازی شده است، همچنانکه ما در همین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) د رکنار دوره پنج ساله سطح و دوره هفت ساله خارج، وارد عرصه های تخصصی از جمله فقه پزشکی شده ایم که خود دریایی وسیع از موضوعات مورد ابتلاء و حساس است.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد کشور ما نیز پس از انقلاب وارد عرصه اسلام شده است، گفت: نمی گوییم همه اقتصاد ما از صدر تا ذیل اسلامی است ولی باید بدانیم که ما در مسیر هستیم و در طول تاریخ پس از انقلاب نیز با چالش های متعددی از جمله جنگ هشت ساله و ترور اندیشمندان و شخصیت های مختلف روبه رو بوده ایم که عملا در خیلی از این حوزه به پیشرفت نرسیده ایم.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله حکومت در اسلام خاطرنشان کرد: بحث حکومت در اسلام و موضوع ولایت فقیه چیزی نیست که مربوط به شیعه و ساخته علمای آن باشد بلکه این مسأله ریشه قرآنی دارد.

 

وی با اشاره به آیه «بلغ ما انزل الیک من ربک» یادآور شد: پیامبر در روز غدیر صرفا بحث جانشینی معنوی و عشق و علاقه قلبی به امیرمؤمنان(ع) را از مردم نخواستند بلکه مسأله ای که بیان کردند و از جانب خداوند نیز مورد تأکید قرار گرفته بود، موضوع حکومت اسلامی بود و اصلا مگر می‌شود برای مسأله محبت و علاقه، به پیامبر گفته شود اگر نگویی رسالت خود را ناقص گذاشته ای.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که امام خمینی(ره) بعد از انقلاب مفهوم ولایت فقیه را مطرح و آن را احیا کرد، ابراز داشت: بنابراین این بحث ریشه قرآنی داشته و روایات مختلفی هم بر آن صحه می گذارد ولی تا پیش از انقلاب فرصت عملیاتی شدن آن وجود نداشت و امام خمینی(ره) با همت خود و با همراهی مردم حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برخی مسأله ولایت فقیه را مختص شیعه می‌دانند و می خواهند از این طریق بین ما و اهل سنت تفرقه افکنی کنند در حالی که طبق آیات قرآن حکومت از آن خدا، رسول، ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت امام، بر عهده فقیه جامعه الشرایط است.

کد خبر 882365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha