همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) برگزار شد

همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد و حجج اسلام والمسلمین رحیمیان و اختری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» امروز(پنجشنبه 10بهمن) در سالن نشست های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

این همایش به مناسبت پنجاهمین سال تدریس بحث ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) در نجف اشرف برگزار شد و سخنرانان ویژه این نشست نیز از شاگردان بحث ولایت فقیه حضرت امام بودند.

 

آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این همایش با اشاره به این که ولایت فقیه موضوعی مهم و نیازمند تبیین درست در جهان است، گفت: حتی برخی از علمای جهان عرب درک درستی از این موضوع ندارند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که ولایت فقیه موضوعی ریشه دار و در عین حال مورد غفلت است، گفت: باید زوایای این مسأله به صورت کامل روشن شود.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا مشکلات جامعه را ناشی از عملکرد نادرست مدیران دانست و گفت: این مسأله ربطی به بطلان مسأله ولایت فقیه و ناکارآمدی نظام اسلامی ندارد.

 

حجت الاسلام «سعید روستاآزاد» معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در بخشی از این همایش از شرکت 1500 نفر در مسابقه کتابخوانی کتاب ولایت فقیه خبرداد و گفت: از این میزان تقریبا نصف افراد به همه سؤالات پاسخ درست دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک‌زایی» رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به القای شبهات علیه بحث ولایت فقیه تأکید کرد که فقه سیاسی، فلسفه سیاسی، فقه حکومتی و ولایت فقیه نیازمند تبیین درست است.

 

گفتنی است، در پایان این همایش که همراه با حضور جمع کثیری از طلاب، فضلا، پژوهشگران و همچنین رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بود، از یک جلد کتاب در ارتباط با حکومت اسلامی و نظریه ولایت فقیه که دربرگیرنده خطبه های آیت الله طباطبایی نژاد در این رابطه است رونمایی شد.

 

کد خبر 887264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha