تکمیل تصفیه‌خانه آب شهرهای ابهر و خرم‌دره ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

«علیرضا جزءقاسمی» گفت: با وجود محدودیت‌های شدید مالی طرح تصفیه‌خانه آب و فاضلاب ابهر و خرم‌دره تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن به ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جریان بازدید نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه از تصفیه‌خانه ابهر و خرم‌دره گزارشی از روند اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره ارائه و اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های شدید مالی این طرح تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل آن به 680 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

علیرضا جزء قاسمی افزود: تصفیه خانه آب، وزن اصلی طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره را به خود اختصاص داده است که این پروژه هم اکنون تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: اجرای عملیات احداث خطوط انتقال آب به شهرهای ابهر و خرم‌دره نیز تقریباً به اتمام رسیده و در صورت احداث مخازن آب، خطوط جمع‌آوری چاه‌ها و اجرای سیستم تله متری، اجرای طرح آبرسانی به این دو شهر تکمیل خواهد شد.

 

جزءقاسمی همچنین متذکر شد: بخش‌های اجرا شده از طرح آبرسانی به این دو شهر در مدار بهره‌برداری می‌باشد و در حال حاضر بیش از 6 میلیون متر مکعب از آب شرب بهداشتی دو شهر ابهر و خرم‌دره از تصفیه خانه تامین می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به طرح های فاضلاب منطقه ابهر رود نیز اشاره کرد و گفت: طرح فاضلاب شهرهای ابهر و خرم‌دره به مرحله اجرایی رسیده و انجام مطالعات اجرای طرح فاضلاب در شهرهای هیدج و صائین قلعه نیز در فاز های اول و دوم انجام شده است.

 

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: عملکرد شرکت آب و فاضلاب به خصوص در جذب اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها، تحسین برانگیز بوده و مجلس از مدیران توانمند که در شرایط ویژه کشور بصورت جهادی فعالیت می‌کنند، حمایت و صیانت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام دکتر شجاعی تصریح کرد: در شرایط کرونایی، تحریم و کمبود اعتبارات، نیاز به مدیران جهادی داریم تا از بن بست‌ها عبور کرده و به مردم خدمت رسانی کنیم.

 

وی افزود: موضوع آب قطعاً جزو اولویت‌های ردیف اول مجلس یازدهم بوده و به عنوان یک موضوع ثابت برای مجلس، مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت علمی و تخصصی کشور و با اتکا به عقلانیت و تدبیر می‌توان از مشکلات حوزه آب عبور کرد.

 

کد خبر 939213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha