داروخانه‌های توزیع داروهای بیماران خاص در جنوب غرب خوزستان تقویت می‌شوند

مجیری از تقویت داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای بیماران خاص در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: به‌دلیل گران بودن داروهای بیماران بیماری‌های خاص و با توجه به اینکه تعداد این نوع بیماران مشخص است، این داروها در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

«هدا مجیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به تقویت داروخانه‌های محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه داروهای بیمارهای خاص اظهار کرد: به‌دلیل گران بودن داروهای بیماران بیماری‌های خاص و با توجه به اینکه تعداد این نوع بیماران مشخص است، این داروها طبق بخشنامه‌های سازمان غذا و دارو در داروخانه‌های منتخب هر شهرستان توزیع می‌شود.

 

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: با این اقدام دیگر بیمار سردرگم نمی‌شود و ما هم می‌دانیم که باید بر کدام داروخانه نظارت داشته باشیم.

 

وی از وجود ۲ داروخانه توزیع داروهای بیماری‌های خاص در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و اضافه کرد: یکی از این داروخانه‌ها در آبادان و دیگری در خرمشهر خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

مجیری تصریح کرد: با توجه به اینکه این داروها عمدتاً وارداتی هستند ممکن است در مقاطعی ورودشان به کشور و توزیع‌شان بین شعب استانی کم شود که در چنین شرایطی سازمان غذا و دارو مداخله کرده و مشکل را برطرف می‌کند.

 

وی با بیان اینکه چنانچه در چنین شرایطی دارویی در داروخانه بیماری‌های خاص در آبادان یافت نشد شهروندان می‌توانند این دارو را از داروخانه خرمشهر تهیه کنند اذعان داشت: این اتفاق می‌تواند به‌صورت برعکس نیز رخ دهد، تلاش ما این است که داروخانه‌های داروهای بیماری خاص‌مان را قوی‌تر و تقویت و سهمیه‌های بیشتری را برایشان جذب کنیم.

 

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان برخی از کاستی‌های مربوط به کمبود داروهای بیماران خاص را مربوط به داروخانه‌های خصوصی دانست و ابراز کرد: در بعضی موارد توان آنها، همکاری بیمه‌ها و شرکت‌های پخش نیز در این مهم دخیل هستند.

 

وی با بیان اینکه قیمت دارو مصوب شده است عنوان کرد: سامانه‌هایی در سازمان غذا و دارو وجود دارد که هر شهروند می‌تواند قیمت دارو را حتی بر اساس نوع شرکت به‌دست آورد، با این وجود اگر شهروندی به قیمت دارویی اعتراض دارد می‌تواند از طریق سامانه تیتک، سامانه تلفنی ۱۹۱ و یا مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو این موضوع را پیگیری کند.

 

مجیری تاکید کرد: شهروندان این اطمینان را داشته باشند، چنانچه تخلفی در خصوص قیمت دارو وجود داشته باشد کارشناسان ما این موضوع را پیگیری کرده و قطعاً بررسی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص به مراکز استان و دانشگاه‌های قطب داده و از طریق دانشگاه قطب بر اساس یکسری فاکتورها داروها بین مناطق دیگر توزیع می‌شود یاد آور شد: در برهه‌ای از زمان این امکان وجود دارد که دارو در کل کشور کم وارد شده باشد و در چنین شرایطی ممکن است به تمام شهرستان‌ها مقدار کمتری برسد، ولی ما همیشه پیگیر بودیم تا سهمیه متناسب با جمعیت و بیماران‌مان را جذب کنیم.

 

کد خبر 942322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha