رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و شهرداری هستند/مردم قم از خدمات شهرداری راضی هستند

سقائیان نژاد با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه ها در ارتباط بین مردم و شهرداری هستند، گفت:: زیرساخت های لازم مدیریت شهری آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید مرتضی سقائیان نژاد» پیش از ظهر امروز(دوشنبه ۹تیر) در نشست خبری شهردار قم که در سالن نشست های شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و تقدیر از فعالیت های رسانه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: در هفته قوه قضائیه هم هستیم که باید شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را گرامی بداریم.

 

شهردار قم  افزود: بحثی که در این دهه قرار بود افتتاح شود، نخستین جشنواره رسانه ای شهر قم است که فکر می‌ کنم این یک کار ارزشمندی است که در قم انجام می‌ پذیرد به همین دلیل، نخستین جشنواره است و کار آن موضوع یابی در امور شهری و مسائل مختلفی است که در مدیریت شهری وجود دارد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: به عبارتی این جشنواره، خبرنگاران را وارد جنبه های تخصصی شهر کرده و آنها را از روزمرگی خارج می‌ کند؛ شاید بیش از 80 درصد فعالیت های شهر متعلق به فعالیت های شهرداری و مدیریت شهری است و شهرداری ها نزدیک به 372 وظیفه دارند در حالی که یک وزارت خانه بیش از 25 وظیفه ندارد.

 

سقائیان نژاد با اشاره به این که کار شهرداری بسیار متنوع است، گفت: در این قضیه بسیاری از موضوعات ممکن است مغفول بماند که در این صورت همین جشنواره می‌ تواند زمینه ساز مسأله یاد شده باشد و می‌ تواند به ما کمک شایانی بکند.

 

وی بیان داشت: موضوع شناسی در این قضیه خیلی مهم است و مثلث مردم، شهرداری و خبرنگاران می‌ تواند بسیار بسیار در امور شهری مهم باشد؛ بسیاری از مشکلات مردم از یک طرف و ظرفیت هایی که شهرداری ها دارند از طرف دیگر وجود دارد و این خبرنگاران هستند که می‌ توانند پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری باشند و وقتی مطالبات مردم به طور صحیح مطرح شد می‌ توانیم به توسعه شهری پایداری برسیم.

 

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز 71 درصد از مردم شهر نشین هستند و بدون برنامه و به شیوه سلیقه ای نمی توان عمل کرد به همین جهت توسعه دانش در مدیریت شهری خیلی اهمیت دارد و هرکسی نمی تواند در این زمینه وارد شود از این رو باید تربیت نیروی متخصص را جدی بگیریم.

 

وی با بیان این که عمران و آبادی، ترافیک و حمل و نقل و شهر هوشمند نیز از مسائل ضروری در مدیریت شهری است، گفت: زیست بوم شهر، آلودگی های زیست محیطی، جهان شهر بودن قم، شهروند هوشمند و مسائلی از این دست از جمله مفاهیم ارزشی و فرهنگی و دینی همگی از مسائل مهمی است که نیازمند زیرساخت های لازم است.

 

سقائیان نژاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: قم پایگاه انقلاب و مرکز دین و فقاهت و حوزه های علمیه است از این رو فقه نظام شهری و نظام مدیریت شهری باید در این شهر تدوین شود؛ شهرداری یعنی شهر را برای مردمی که در آن زندگی می‌ کنند نگاه داریم و برای نگه داری شهر نیازمند بودجه های دولتی و مردمی هستیم.

 

وی با بیان این که برخی به دنبال سیاه نمایی در شهر هستند، گفت: خدمات زیادی انجام شده و مردم نیز از خدمات شهری راضی هستند و فقط در ماه گذشته 570 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری داشتیم که این مبلغ مجموع 380 و 250 میلیارد تومان است، از این رو مشخص نیست که این افراد و رسانه ها دنبال چه چیزی هستند؟

 

شهرداری قم افزود: الان سه هتل پنج ستاره به علاوه 10 پروژه دیگر در بلوار پیامبر اعظم ساخته می‌ شود؛ زمانی که من آمدم فقط در یکی از بخش ها دو هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم ولی الان ما جمعا 700 میلیارد بدهکار هستیم.

کد خبر 944033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha