ترویج معارف اهل بیت(ع) در جهان به برکت انقلاب اسلامی است

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که ترویج معارف اهل بیت(ع) در جهان به برکت انقلاب اسلامی است، گفت: امروز کتاب شیعه شناسی از دانشگاه های معتبر جهان از ما خواسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا ایمانی مقدم» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در دیدار آیت الله فاضل‌لنکرانی با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز پس از چهار دهه بعد از انقلاب فضای بسیار مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) فراهم شده که اگر در گذشته میلیاردهاخرج می‌ کردیم تا برای اسلام اهل بیتی کاری بکنیم، امکان نداشت.

 

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ببینید امروز فضایی در ایران و در مراکزی از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب فراهم شده که فرهیختگانی از دانشگاه ها و مراکز علمی خارج  حاضرند از 800 تا 1150 یورو بپردازد تا به ایران بیاید و ببیند که اسلام چه می‌ گوید و برگردد.

 

وی با بیان این که آنها از ما درخواست کتابی جامع به زبان روز برای شناخت شیعه کرده اند، گفت: شما بعد از کتاب شیعه در اسلام  علامه طباطبایی(ره) شاید چیزی که به زبان دنیا باشد نبینید هرچند آقای خسروپناه یا آقای فرمانیان آثار خوبی دارند ولی چیزی که جواب گو باشد، نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم عنوان کرد: مرکز فقهی اگر با مراکزی همچون دانشگاه ادیان و مذاهب همکاری کنند نتیجه 10 برابر می‌ شود و این پتانسیلی که در دو مجموعه وجود دارد، می‌ تواند نتیجه بزرگی داشته باشد.

کد خبر 947499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha