کلنگ زنی هشت هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مردم استان

استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه‌های بخش خصوصی با اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی برای مردم استان کلنگ زنی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان «محمد علی شجاعی» روز چهارشنبه اول مردادماه در بازدید از مجتمع گردشگری بیگان شیروان اظهار داشت: تلاش کردیم اشخاص، شرکت ها و موسسات جهت سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان حضور داشته باشند و سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان و امسال تا کنون دو هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

 


استاندار خراسان شمالی بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام یکی از نداشته های استان نبود سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

 


وی گفت: در استان ۴۳ درصد جمعیت روستانشین و مشغول به کار هستند و نرخ بیکاری بالایی نداریم اما جمعیت زیادی از استان مددجو هستند و این به معنای نیاز استان به حضور سرمایه گذار در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن است.

 


شجاعی تاکید کرد: به خاطر مردم استان به ویژه در روستاها راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم تا با آباد کردن زمین های استان علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از خروج محصولات استان به شکل خام جلوگیری کنیم.

 


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: سرمایه گذار وقتی در یک منطقه ای سرمایه ای ایجاد می کند، نمی تواند آن سرمایه را به استان دیگری منتقل کند و در نتیجه محصول، اشتغال و درآمد و مالیاتش برای مردم آن منطقه خواهد بود.

 


شجاعی افزود: ما مدیران وظیفه داریم به خاطر رونق معاش و افزایش رفاه زندگی مردم استان، امور مربوط به هر سرمایه گذاری را در سطوح استانی و ملی با اولویت و سرعت پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

 


وی با بیان اینکه این کار صرفا کار دولت نیست، مطرح کرد: کار دولت این است که با دانایی و فهم نشان دهد که کار سرمایه گذار را پیگیری می کند و باید از این نگاه حمایت شود.

 


وی اشاره داشت: کار سیستم بروکراسی در کشور و استان به گونه ای است که با مکاتبه و رها کردن کار هیچ وقت به جمع بندی نخواهید رسید و به همین دلیل امروز از محل اجرای پروژه گردشگری بیگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازدید داشتیم تا مشکلات در خصوص واگذاری زمین را بررسی کنیم.

 


در این بازدید که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد بحث حرایم راه و گاز مطرح شد که دکتر شجاعی در این خصوص خطاب به مدیران مربوط دستور داد: طبق قوانین و مقررات اما با سرعت آنچه لازم است در سریع ترین زمان ممکن انجام شود و میزان زمین مورد نیاز متقاضی واگذار شود تا برنامه زمان بندی اجرای پروژه توسط سرمایه گذار تحویل استان داده شود.

 


وی افزود: دستگاه های اجرایی با رعایت قوانین و دستور العمل ها مسیر سرمایه‌گذاران را هموار کنند.

 


وی از مردم منطقه، شوراهای شهر و روستا و شهرداری خواستار حداکثر همکاری برای به نتیجه رساندن این پروژه شد و تاکید کرد: اگر مدیر یا دستگاه اجرایی به موضوع پیگیری مسائل سرمایه گذار با شبهه نگاه کند و موجب وحشت و دلهره سرمایه گذار و سایر مدیران شود به مردم استان ظلم می کند.

 


وی تاکید کرد: این دستگاه اجرایی و یا فرد در جهت ضد منافع استان قدم برمی دارد و این نگاه باعث می شود حتی سرمایه گذاران استانی نیز با این نگاه های تنگ از استان فرار و به سایر استان ها مهاجرت کنند.

 

 

 

کد خبر 952171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha