«جایزه قلم هگمتانه» در همدان برگزار می‌شود

احسانی ، از انتشار فراخوان اولین دوره انتخاب کتاب سال همدان خبر داد و گفت این برنامه با عنوان «جایزه قلم هگمتانه» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، «احمدرضا احسانی» گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با مشارکت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به منظور  تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب، اولین دوره انتخاب کتاب سال استان را همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه  برگزار می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه همه مولفان، مترجمان و ناشران می‌توانند آثار خود را حضوری به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان همدان تحویل داده و یا از طریق پست کتاب‌هایشان را ارسال نمایند؛ گفت: تجلیل و ارج نهادن به خادمان فرهنگ مکتوب استان، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و  تلاش برای ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار منتشره در استان  از اهداف برگزاری این برنامه است.

 

وی تأکید کرد: بر اساس شرایطی که در فراخوان هم عنوان شده  کلیه آثار چاپ اول که در فاصله زمانی سال های 1397 و 1398 منتشر شده باشند و موضوع آن در رابطه با استان بوده و توسط ناشر استانی به چاپ رسیده باشند؛ می توانند در این برنامه شرکت کنند.

 

احسانی با تأکید بر اینکه آثار مولفان و پدیدآورندگان غیر بومی صرفاً با موضوع همدان شناسی قابل پذیرش خواهد بود، خاطرنشان کرد: بخش ویژه انتخاب کتاب سال همدان موضوعات مربوط به چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و این رویداد شامل کتاب های کمک درسی و کپی برداری شده از کتاب های خارجی نیست و مجموعه مقالات و یا سخنرانی ها که به صورت کتاب چاپ شده اند در صورتی که دارای وحدت موضوعی باشند می توانند در این دوره شرکت نمایند.

علاوه بر این شاعران و نویسندگان همدانی هم می توانند آثار شعر و داستان خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی افزود: علاقمندان تا 15 مهرماه فرصت دارند دو نسخه از کتاب چاپ شده خود را به همراه فرم ثبت نام و فرم اعلام وصول کتاب به دبیرخانه ارسال نمایند. ضمنا متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم تقاضا به آدرس https://hamedan.farhang.gov.ir/fa/hegmataneh  مراجعه  و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره   20- 32512118   داخلی 124 تماس حاصل نمایند.

 

کد خبر 968509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha