برگزاری شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت مجازی

افتخاری گفت: شانزدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به صورت مجازی ویژه اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری و کارکنان دفتر استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا افتخاری»، امروز (چهارشنبه 19 شهریور) از انتشار  فراخوان شانزدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: شانزدهمین سوگواره عاشورایی با عنوان «قرار بر مدارـحربن یزید ریاحی، زهیربن غین» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: مخاطبان این سوگواره که به صورت مجازی برگزار خواهند شد  اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس هستند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این سوگواره، آثار خود را تا 30 شهریور به دبیرخانه ارسال کنند و 10 مهر نیز سوگواره در فضای مجازی برگزار خواهند شد.

افتخاری با اشاره به محورهای برگزاری این سوگواره اعلام کرد: نقاشی، پویانمایی، خوشنویسی، معرفی شخصیت و کتاب مجازی، کتاب الکترونیکی، قصه‌گویی، تحقیق و پژوهش، فضاسازی محرمی، شعر، داستان کوتاه، متن ادبی، خاطره‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی است.

وی ادامه داد: معرفی شخصیت و کتاب مجازی برای اعضای نوجوان به صورت پوستر یا کلیپ است که حداکثر یک دقیقه و به  صورت فردی و حداکثر سه نفری، قابل انجام است و در خصوص کتاب الکترونیکی نیز اعضا و مربیان  بخشی از یک کتاب مرتبط با موضوع را حداکثر در 2 دقیقه به صورت فردی و یا سه نفری آماده و اجرا کنند.

افتخاری اضافه کرد: در بخش قصه گویی، اعضا و مربیان قصه‌های مرتبط با موضوع سوگواره را روایت می‌کنند و در قسمت تحقیق و پژوهش نیز نتایج پژوهش انجام شده در قالب پاور پوینت حداکثر 15 اسلایدی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به بخش فضاسازی محرمی در این سوگواره گفت: این بخش برای مربیان در نظر گرفته شده  که شعر، داستان کوتاه، متن ادبی، خاطره‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی را به صورت تایپ شده در قالب word  با فونت نازنین14 ارسال می کنند.

افتخاری افزود: بخش نقاشی و خوشنویسی به صورت فردی و پویانمایی ویژه اعضا و مربیان با تکنیک آزاد است که مدت زمان اثر پویانمایی تا یک دقیقه به ‌صورت فردی و یا گروهی حداکثر پنج نفری خلق در نظر گرفته شده است.

کد خبر 969790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha