تبریز منشاء تمام حرکت های بزرگ انقلابی کشور بوده است

پورمحمدی تبریز را منشاء تمام حرکت های بزرگ انقلابی دانست و گفت: دشمنان به دنبال بی هویت کردن و به فراموشی سپردن این تاریخ پرافتخار ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در مراسم آغاز ساخت فصل دوم سریال جلال؛ تبریز را منشاء تمام حرکت های بزرگ انقلابی دانست و گفت: دشمنان به دنبال بی هویت کردن و به فراموشی سپردن این تاریخ پرافتخار ایران هستند و در این راستا رسالت هنرمندان و صدا و سیما در به تصویر کشیدن و ثبت مفاخر به عنوان الگوی عملی بسیار سنگین و مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی دامنه انقلاب اسلامی را محدود کنند، افزود: تاریخ پرشکوهی داریم و انقلاب بزرگی را رقم زدیم که این امواج بزرگ خوشایند استکبار نبوده و به دنبال محدود کردن دامنه نفوذ انقلاب هستند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران سریال جلال، گفت: دشمنان در پی فراموشی تاریخی مردم هستند و با تحریم، تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی می‌خواهند دامنه این انقلاب پرافتخار را کوتاه کنند که باید از این تجربیات تاریخی گذشته برای ایستادگی در برابر استکبار استفاده کرد.

استاندار دیدگاه مورخین در مورد تبعات فراموشی تاریخ و گذشته پرافتخار یک سرزمین را یادآور شد و تصریح کرد: مردمی که به گذشته و تاریخ خود اهمیت قائل هستند، کودکان آن مثل بزرگان هستند، اما ملتی که از تاریخ درس نگیرد، بزرگترها مثل کودکانند.

پورمحمدی خواستار به تصویر کشیدن تجربیات تاریخی گذشته این سرزمین شد و خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب این ایام را تجربه نکرده اند ، لذا اهمیت انتقال این تجربیات و یادآوری گذشته پر از رشادت، ایثار و جانفشانی در راه دین و میهن بیش از پیش احساس می شود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان ساختن انسان را مهم‌تر از ساخت ابنیه دانست و گفت: هنرمندان علاوه بر مفاخر و اتفاقات تاریخی، نقش مادر، نقش معلم و نقش اندیشمندان را برجسته کنند چرا که دشمن برای از بین بردن یک تمدن، الگوها و اندیشمندانش را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

کد خبر 971706

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha