اتاق های اندیشه ورز برای حل مشکلات جامعه ایجاد شود

امام جمعه رفسنجان گفت: برای حل مشکلات جامعه اعم از گرانی دلار، خودرو، مسکن و ... اندیشمندان و صاحبنظران فکرها را هماهنگ کنند و اتاق های اندیشه ورزی جهت تدابیر لازم ایجاد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه(۱۱ مهر) همگان را به رعایت تقوای الهی، تلاش و کوشش، ترک محرمات و پرهیز از معاصی توصیه کرد.

 

 

امام جمعه رفسنجان به نهم مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی اشاره کرد که از پیر و جوان، کودک، مرد و زن تحت ظلم اسرائیل و استکبار جهانی هستند و افزود: با خیانت و جنایت برخی سران کشورها در این ظلم و ستم، به نحوی مشروعیت هم بخشیده شد و در واقع اسرائیل را تأیید کردند و  از این کشور حمایت می کنند.

 

 

وی ادامه داد: امام فرمود" ما همیشه به عنوان وظیفه اسلامی تا حد امکان از فلسطین دفاع کردیم و به خواست خدا همیشه در کنار سایر مسلمین به این وظیفه الهی عمل خواهیم کرد"  و به تعبیر رهبری هم " روزگاری فلسطینی ها برای مبارزه با اسرائیل دستشان خالی بود امّا با همت ایران و مدیریت سردار سلیمانی دست مردم فلسطین پر شد و توانمند شدند " و توانستند در جریان های مختلف در برابر اسرائیل در نوار غزه و فلسطین و  ... بایستند؛ ایران آن ها را حمایت کرد که اگر ملّت های اسلامی به خود بیایند اسرائیل در مقابل کشورهای اسلامی عددی نخواهد بود و مطمئناً از وعده های صریح قرآنی است که ان شاء الله به دست همین جوانان و نوجوانان فلسطینی و سایر ملّت های اسلامی و جوانان ایرانی شاهد زوال و اضمحلال و نابودی اسرائیل از جامعه جهانی خواهیم بود.

 

 

حجت الاسلام عسکری همچنین به نهم مهرماه مصادف با 30 سپتامبر روز جهانی ناشنوایان هم اشاره کرد و افزود: 450 ناشنوا در رفسنجان داریم که برای تحصیل نیازمند مجتمع هستند اگر افراد خیّر مجتمع آموزشی برای آنها ایجاد کنند با ارزش است؛ این افراد از نعمت الهی شنوایی محروم و از نظر تکلّم معمولاً دچار مشکل هستند و قدرت سخن گفتن ندارند، بحث اشتغال آن ها هم باید مد نظر باشد زیرا اگر از نعمتی محروم باشند از جهات دیگر توانمند هستند.

 

 

 

وی در ادامه به 10 مهر روز جهانی سالمند اشاره و تصریح کرد:هرچه کشورهای مختلف دنیا بخواهند راجع به سالمندان و احترام به آن ها بگویند به گرد اسلام نمی رسند اینقدر که اسلام برای سالمندان از زن و مرد، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ حرمت قائل شده است هیچ مکتبی و دیدگاهی، هیچ اندیشه ای و هیچ سازمان جهانی اینقدر برای افراد سالمند حرمت و احترام قائل نشده است؛ در روایات داریم که افراد سالمند را احترام بگذارید و اگر پدر و مادری به سالمندی رسید آن ها را به سرای سالمندان نسپارید و در مقابلشان تواضع کرده و خودتان خدمتگذارشان باشید؛ این ها در جامعه می توانند منشأ خیر و برکت باشند و عاقبت به خیری برای فرزندان خود رقم بزنند.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری همچنین به دفاع مقدس هم اشاره ای کرد و گفت:  با توجه به اینکه مسأله دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوران های انقلاب است دشمنان به شدّت به فکر تخریب و به فراموشی سپردن آن هستند مطمئن باشید هرجایی هر فردی و هرجریانی که ارزشی باشد مورد تهاجم قرار می گیرد؛ اگر رهبر انقلاب بعضاً این همه مورد تهاجم دشمن  قرار می گیرد برای این است که فردی موثر و ارزشمند  است؛ اگر بسیجیان این همه مورد تهاجم قرار می گیرد چون در جامعه موثر هستند.

 

 

وی ادامه داد: همین امسال وقتی دوران دفاع مقدس چهل ساله شد در عین حال این همه در فضاهای مجازی و رسانه های دشمن، جنگ را زیر سوال بردند در حالی که ما جنگ نداشتیم ما دفاع داشتیم و سازمان جهانی هم در سال 1370 اعلام کرد که عراق شروع کننده جنگ بود و ما دفاع کردیم؛ در دوران دفاع مقدّس همه از پیر و جوان، زن و مرد به میدان آمدند و از دین، اسلام، ارزش های دینی، ناموس، تمامیت ارضی ، انقلاب و قرآن دفاع کردند لذا هر کجا دفاع از اسلام و قرآن، ناموس، ارزش ها باشد دفاع هم مقدس است.

 

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: از دوران دفاع مقدّس درس هایی بیاموزیم یکی از درس ها این است که به این نتیجه رسیدیم باید روی پای خود بایستیم و وابسته به قدرت های شرق و غرب نباشیم و برای روی پای خود ایستادن باید توانمند باشیم؛ ما از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی باید توانمند باشیم اگر توانمند شدیم روی پای خود می ایستیم و در نتیجه در برابر قدرت های جهان می ایستیم و امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم که همانند دوران دفاع مقدس است و باید با استفاده از درس ها و عبرت ها؛ دشمن را بشناسیم و در برابر او بایستیم؛ درست است تهاجم نظامی نیست امّا تهاجم اقتصادی و جدّی است و در محاصره هستیم که بخشی از جنگ اقتصادی مربوط به بحران کرونا است که در واقع رکودی ایجاد شد و بخشی هم مربوط به خود مردم است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: کرونا بر همه جوانب در دنیا اثر گذاشت به طوری که صادرات و واردات کاهش یافت، جهانگردی کم شد، شرکت های هواپیمایی نتوانستند روی پای خود بایستند و اعلام ورشکستگی کردند، برخی کارخانه ها تعطیل شدند و اعلام ورشکستگی کردند و کرونا در دنیا تأثیر اقتصادی خود را گذاشت و باعث شد یک سری مرزها برای تبادلات خرید و فروش کالا بسته شود و رکود اقتصادی از نظر بازار بود امّا از طرفی یک سری بی تدبیری ها هم وجود دارد که باید اصلاح شود و مردم هم باید توجه کنند.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدّس امام مدیریت می کرد و جوانان در میدان جنگ بودند و مردمی هم که توان حضور در جنگ را نداشتند پشتیبانی کردند؛ الان هم باید مسئولین اجرایی کشور و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی  تدبیر کنند و گذشته از آمار و ارقامی که منتشر می شود مشکل مسکن و دلار که قیمت های آن بالا رفته است را حل کنند، بخشی به دستگاه های اجرایی و بخشی به خودمان بر می گردد عده ای برای اینکه ارزش پولشان پائین نیاید دلار می خرند و در خانه ذخیره می کنند؛ ماشین به اندازه نیاز تولید می شود عده ای از خودرو استفاده اقتصادی می کنند و می خرند و احتکار می کنند.

 

 

 

وی با اشاره به وجود 2 میلیون خانه بلااستفاده در کشور؛ افزود: میلیاردها دلار هزینه برای ساخت این خانه ها شده و بدون استفاده هستند در حالی که جوانانی هستند که توانایی ساخت مسکن ندارند و نمی توانند ازدواج کنند؛ دولت می تواند خانه های ارزان قیمت مثل مسکن مهر احداث کند و در اختیار جوانان و زوجین جوانی که استطاعت مالی ندارند قرار دهد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم در مورد مسکن مصوبه ای داشت نمایندگان گرچه آن را تصویب کردند امّا در مجلس مطرح کنید راه حل مشکل مسکن جریمه کردن صاحبخانه ها نیست اگر جریمه کنید فردا صاحبخانه ها هم خانه نمی سازند راه حل این است خانه های ارزان قیمت بسازند و با امکانات و تجهیزات کم در اختیار جوانان قرار دهید.

 

 

 

وی تأکید کرد: مشکلات جامعه اعم از مسکن، دلار، خودرو باید دیده شود و اندیشمندان و صاحبنظران فکرها را هماهنگ کنند و اتاق های اندیشه ورزی برای اتخاذ تدابیر لازم  داشته باشند و مشکلات را حل کنند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: توجه به خارج از مرزها نداشته باشیم؛ در مناظراتی که گرگ های آدم خوار آمریکایی داشتند به خودشان هم رحم نمی کنند به تعبیر امروزی ها چهره بدون روتوش آمریکایی ها در تمام دنیا پخش  شد و گرگ های آدم خوار که به خود  رحم نمی کنند به ملّت های مستضعف رحم می کنند؟! هرگز؛ پس باید نگاهمان به درون باشد و مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 978625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha