وزارت آموزش و پرورش باید مأموریت ویژه ای در رابطه با مکتب شهید سلیمانی در نظر بگیرد

امام جمعه کرمان گفت: باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود و برای آموزش و پرورش استان کرمان مأموریت ویژه ای در رابطه به مکتب سلیمانی از طرف وزارت خانه و پشتیبانی وزارت در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی (14 مهر) در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورشبا بیان اینکه نکته اول بحث مکتب سردار سلیمانی است، گفت: با توجه به اینکه استان کرمان زادگاه شهید سلیمانی است باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود و برای آموزش و پرورش استان کرمان مأموریت ویژه ای در رابطه به مکتب سلیمانی از طرف وزارت خانه و پشتیبانی وزارت در نظر گرفته شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: نکته دوم اینکه جایی که بچه ها باید تحصیل کنند، آنجا باید طهارت و پاکی خاصی داشته باشد و اگر کوچکترین ضعفی در تهذیب و ادب باشد، آموزش را بی اثر کرده و دچار مشکل می کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موقوفه ها بحث شرعی دارند و استان هم توان پرداخت بدهی اوقاف را ندارد باید ملی تصمیم گیری شود که برای پرداخت بدهی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به اوقاف تصمیم گیری شود.

 

 

محمدرضا پورابراهیمی گفت: احکامی در قانون بودجه برای تأمین منابع وجود دارد که بخشی از آن ها بر زمین مانده و یکی از موارد در خصوص بحث استفاده از منابعی است که در حوزه تغییر کاربری ها در آموزش و پرورش است که این منابع بتواند بخشی از فضای آموزشی مورد نیاز جامعه را پوشش دهد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرانه هایی که در کشور برای فضای آموزشی اعلام می شود، در مرکز استان کرمان، وضعیت نگران کننده تری دارد؛ اگر متوسط سرانه آموزشی استان کرمان را مبنا 4 درصد قرار دهیم، در شهر کرمان این عدد در دو ناحیه از 4 درصد کمتر است و نشان می دهد در مرکز استان شرایط بسیار بدتری نسبت به متوسط استان داریم که اصلاً زیبنده شهر ما نیست.

 

 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به این سرانه ها برسیم نیازمند منابعی برای ایجاد فضای آموزشی جدید هستیم و یکی از راه ها تغییر کاربری ها است که به دلیل محدودیت های ناشی از قانون و عدم وجود اسناد مالکیت نیازمند تصمیم گیری است لذا درخواست داریم نسبت به این موضوع اقدام کرده و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم گیری و کار را عملیاتی بکند.

 

 

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت هایی که در بخش های دیگر می توان فراهم کرد؛ گفت: یکی از سرفصل های نهایی بحث مالیات بر ارزش افزوده بحث مجوزهایی است که در ارتباط با تأمین از محل یک درصد مالیات ارزش افزوده است که سازمان توسعه و نوسازی مدارس در کشور 20 درصد از این سرفصل را به خود اختصاص داده است.

 

وی اظهار داشت: انتظار داریم از ظرفیت های قانونی برای نظام تعلیم و تربیت استفاده شود که حداقل در حوزه سخت افزاری نیازمند شرایط خاص نباشیم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک دوره آموزشی تخصصی برای معلمان و نحوه تدریس سرفصل های جدید به صورت استاندارد در کشور در دستور کار باشد.

 

 

کد خبر 979938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha