راه اندازی نخستین مجتمع نوآوری تخصصی گلستان

نجفی نژاد گفت: نخستین مجتمع نوآوری تخصصی استان گلستان در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دهه فجر راه اندازی می شود.

«علی نجفی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به بازدید معاون علمی رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه گفت: مجتمع نوآوری امنیت آب، غذا و انرژی یکی از پروژه های مهم استان گلستان به شمار می رود و این مرکز نخستین مجتمع نوآوری تخصصی و بزرگترین مجتمع نوآوری در سطح استان گلستان است که امروز معاون رئیس جمهور از مکان این مرکز بازدید کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاوزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: این مجتمع در سه هزار و 600 مطرح مربع فضا برای استقرار هسته ها و تیم های فناوری در نظر گرفته شده است.

 

نجفی نژاد بیان کرد: این مجتمع در حال حاضر 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با حمایت های بیشتر معاون علمی رئیس جمهور تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

 

وی گفت: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات اختصاصی دانشگاه تامین شده است و تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان این پروژه هزینه در بر داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاوزی و منابع طبیعی گرگان یادآور شد: بیش از 85 هسته و گروه فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاوزی و منابع طبیعی گرگان مشغول فعالیت هستند و بیش از 120 نفر از مجموعه فضای دانشگاه در این مراکز مشغول به کار هستند.

 

نجفی نژاد ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این مجتمع دانشگاه علوم کشاوزی و منابع طبیعی گرگان بتواند شبکه ای در حوزه زیست بوم، کشاورزی و منابع طبیعی و تقویت حوزه امنیت آب، غذا و انرژی به وجود بیاید.

 

وی گفت: پرورش زالو، انرژی های نو، تولید و تکثیر پیاز زعفران و تولید گلخانه ای زعفران از جمله مهمترین فعالیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به شمار می رود.

 

کد خبر 981472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha