400 روستا و شهرک جدید هرمزگان فاقد مسجدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به وجود 2 هزار و 525 مسجد برای جمعیت یک میلیون و 65 هزار نفری این استان گفت: درحال حاضر 400 شهرک جدید و روستای استان هرمزگان از مسجد بی بهره اند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اینکه 400 مسجد شهرک جدید و روستای این استان فاقد مسجد است و به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر در استان هرمزگان 2 هزار و 525 مسجد وجود دارد که این تعداد مسجد برای جمعیت یک میلیون و 650 هزار استان کافی نیست.

وی افزود: از ابتدای سال 90 تاکنون مرمت و بازسازی 631 مسجد با اعتباری بالغ بر 432 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت و این مساجد مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه احداث 90 مسجد با حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان، اعتبارات ملی و استانی و کمک های خیرین از برنامه های این اداره است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در استان به صورت جد با آن مواجه هستیم کمبود روحانی برای امام جماعتی مساجد است که در آینده نزدیک با توافقاتی که میان سازمان تبلیغات اسلامی استان با مرکز حوزه علمیه قم صورت گرفت بنا شد روحانی برای مساجد فاقد روحانی تامین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به حمایت ها و توجه دولت نهم و دهم از مساجد گفت: دولت نهم و دهم نسبت به دولت های قبل در امر مسجدسازی و حمایت از مساجد برنامه های گسترده ای داشته است.

پایان پیام/
 

کد خبر 99285

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha