مانوس شدن با کتاب راهی برای پیشگیری از افسردگی است

کتابدار کتابخانه‌ امام‌ حسین (ع) کانون فرهنگی هنری نینوا کشکوئیه رفسنجان؛ مطالعه‌ کتاب را بهترین شیوه پیشگیری از استرس، اضطراب و افسردگی در دوران همه گیری کرونا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ قیمت های‌ نامتعارف کتاب ها دردی بر سینه علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی بود حال این درد با آمدن ویروس کرونا و بحرانی شدن اوضاع،‌ دوچندان شده و علاقه مندان‌ کتابخوانی را  با مشکلاتی‌ مواجه ساخته است.

 

 

قبل از بحران کرونا و همین حالا گرچه قیمت کتاب ها گاها" سرسام آور بوده و هست امّا علاقه مندان به کتاب، در هفته کتاب یا نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار می شد  فرصت‌ را غنیمت‌ شمرده و با مراجعه به کتابخانه ها و نمایشگاه‌ ها از آثار جدید ناشران‌ و مولفان‌ و کتاب های متنوع در زمینه های مختلف توشه علمی خود را پربارتر‌ می کردند.

 

 

کتاب انیس‌ خوبی برای کاهش آلام‌ و دردها است؛ این روزها بیماری کرونا کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌ ها را تعطیل و همه را خانه نشین کرده است تا سلامتی افراد حفظ شود؛  در خانه نشینی، بروز استرس و افسردگی، غمگین شدن و  بی حوصلگی امری طبیعی است که برای رفع آن می توان با کتاب ها مانوس شد.

 

 

 

کتابدار کتابخانه امام حسین (ع) کانون فرهنگی هنری نینوا کشکوئیه رفسنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یکی از تأثیرات مهم مطالعه کتاب و کتابخوانی را به وجود آمدن روحیه شاداب در افراد به ویژه در ایام کرونا دانست و گفت: کتابخوانی باعث می شود افراد از افسردگی و استرس ها این پدیده غالب در ایّام کرونا به دور باشند.

 

 

حمیده رجب زاده ادامه داد: اگر مردم توصیه پزشکان و کادر درمان را اجرا کنند و در خانه بمانند و بیرون نروند، به دیدار خانواده ها نروند، خرید و تجمعات کوچه و بازاری را انجام ندهند بهتر می توان با این ویروس منحوس مبارزه کرد و  در حق پرسنل بیمارستان ها و پرستاران هم ظلم نمی شود.

 

 

وی با بیان اینکه انسان باید از جزء جزء زندگی استفاده مطلوب داشته باشد افزود: حتماً با بروز کرونا و دوران قرنطینگی حکمتی در کار است و ما باید از این زمان هم به نحو احسن استفاده کنیم، حالا که فرصت و توفیق اجباری نصیب انسان ها شده به مطالعه کتاب های مورد علاقه خود بپردازند؛ هر شخصی بنا به سلیقه خود می تواند کتاب های علمی، داستانی، رمان، زندگی نامه شهدا، کتاب های مذهبی و معنوی، کتاب های ورزشی و ... را انتخاب و بهره مند شود.

 

 

 

رجب زاده خاطرنشان کرد: مطالعه رمان و داستان مفید است در عین حال کتاب های زندگی نامه شهدا هم در زندگی انسان ها تأثیرات مثبت می گذارد شخصیتِ کتاب های داستان و رمان افسانه ای و ساختگی است در حالی که شخصیت کتاب های شهدا واقعی است.

 

 

وی با بیان اینکه مطالعه باعث می شود انسان تجربه های خوبی را کسب و در آینده در جهت زندگی متعالی به کار ببرد؛ تصریح کرد: مشاهده شده افرادی که به کتابخانه مراجعه و از منابع این نهاد بهره مند می شوند دارای منش، گفتار، آداب معاشرت و دیگر خصلت های خوبی می شوند که همه این ویژگی های به دست آمده مرهون همان مطالعه و  در زندگی آن ها بسیار تأثیرگذار است و ارتقاء پیدا می کنند.

 

 

رجب زاده افزود: در شرایط کنونی که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی  و شستشوی مکرر دست ها همچنین بیرون نرفتن و پرهیز از تجمعات خود و دیگران را از خطر کرونا نجات دهیم بهترین وسیله ای که می تواند به ما آرامش دهد کتاب است از این فرصت قرنطینه خانگی نهایت بهره را در جهت آگاهی افزایی ببریم.

کد خبر 994410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha