تحصیل ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

جوانپور گفت: ۶۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق، ترکیه و آذربایجان در رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عزیز جوانپور» عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: پیش از این هیچ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های آزاد استان تحصیل نمی‌کرد، اما طی سال های گذشته روند پذیرش دانشجوی خارجی در تبریز رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق، ترکیه و آذربایجان در رشته‌های مختلف دانشگاه تحصیل می‌کنند که اگر محدودیت رشته‌های پزشکی دانشگاه نبود قطعا تعداد این دانشجویان بسیار بیشتر می‌شد.

وی با بیان این‌که همه ساله شاهد افزایش ۱۰ درصدی در استان و ۲۵ درصد در تبریز هستیم، یادآور شد: به دنبال افزایش رشته‌های تجربی در دانشگاه هستیم چرا که داوطلبان این رشته‌ها بسیار بالا است و رشته‌های فنی مهندسی چندان طرفدار ندارند.

جوانپور با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز جزو پنج دانشگاه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی سطح کشور است، گفت: هفت تن از اساتید این دانشگاه در جمع دو درصد دانشمندان برتر جهان اسلام قرار دارند.

وی افزود: چهار سال پیش، این دانشگاه شش پروژه ناتمام عمرانی هم‌چون بیمارستان دامپزشکی و بیمارستان امام سجاد (ع) داشت اما اکنون این دو بیمارستان تکمیل شده است. دانشکده دندانپزشکی نیز به دلیل عدم وجود تجهیزات در معرض تعطیلی قرار داشت اما در طول چهار سال گذشته با تامین امکانات لازم حتی برترین دانشکده دندانپزشکی شمالغرب محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی با قیمت پایین در این دانشکده، اظهار کرد: کلینیک تخصصی دندانپزشکی واقع در ولیعصر تبریز نیز در مرحله دریافت مجوز رسمی فعالیت از وزارت بهداشت قرار دارد.

​وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به دو دانشگاه پزشکی و غیرپزشکی تقسیم شده است، افزود: ۲ هزار دانشجو در دانشگاه پزشکی و ۲۱ هزار دانشجو در دانشگاه غیرپزشکی آزاد اسلامی واحد تبریز در حال تحصیل هستند.

جوانپور با اشاره به استقلال مالی بیمارستان امام سجاد (ع)؛ از ایجاد نخستین مراکز رشد و سراهای نوآوری در این دانشگاه خبر داد و خاطرشان کرد: دو برنامه علمی حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کفش و چرم برای نخستین بار در این دانشگاه به اجرا درآمده و امروز مدرسه کفش و چرم نیز افتتاح شده است.

کد خبر 1116275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha