«قالیچه‌های دوروی ابریشمی» تنها در خراسان شمالی تولید می‌شود

مراد سهندی هنرمند صنایع دستی خراسان شمالی گفت: «قالیچه‌های دوروی ابریشمی» تنها در خراسان شمالی تولید می‌شود.

دردی مراد سهندی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: تاکنون در 32 استان کشور که نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی برگزار شده مشارکت داشتم و بازخورد بسیار خوبی نیز از حضور مردم از تولیدات هنری گرفتیم.

این هنرمند صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان قومیت‌های عشایر و ترکمن قالیچه‌های دوروی تمام ابریشم تولید می‌کنیم، افزود: این تولیدات را در هیچ کشوری نیست ولی در منطقه خراسان شمالی سه روستا به‌طورجدی در زمینه بافت این قالیچه‌های دوروی تمام ابریشم فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کار هنری را بیش از 32 سال است که دنبال می‌کنم و از کشورهای مختلف هم برای نمایش تولیداتمان دعوت شدم.

مراد سهندی با اشاره به اینکه این قالیچه‌ها در کشور ایتالیا به ثبت رسیده است، اضافه کرد: تولید قالیچه‌های دست‌بافت و لباس‌های باکیفیت به همراه رنگ‌های طبیعی را در این نمایشگاه عرضه کردیم.

این هنرمند صنایع دستی خراسان شمالی عنوان کرد: کشورهایی مثل ترکیه، هند، عراق، سوریه، لبنان، ترکمنستان و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس استقبال کننده این تولیدات هنری خراسان شمالی هستند.

وی علاقه‌مند به ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان خراسان شمالی است، افزود: این حرکت موجب رونق تولیدات صنعت گران و ایجاد انگیزه در فعالان این عرصه شده درحالی‌که خراسان شمالی از داشتن چنین فضایی محروم است و مسئولان توجهی به بهره‌گیری از فضاهای موجود ندارند.

لازم به ذکر است سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع از تاریخ 26 الی 30 اردیبهشت‌ماه با 250 غرفه از فعالان صنایع دستی از سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 1177449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha