مرکز رسیدگی به امورمساجد مستقیم در حوزه ساخت وارد نمی شود

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری بر لزوم ترویج نهضت ساخت و تجهیز مساجد و به میدان آمدن منابع دولتی و کمک‌های مردمی تاکید کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مستقیم در حوزه ساخت مسجد وارد نمی شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به کمبود مسجد در شهر تهران به خبرنگار شبستان گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مستقیم در حوزه ساخت مسجد وارد نمی شود بلکه با بررسی این نیاز، اعلام و رایزنی با مجموعه های ذی ربط و تشویق مردم به مسجد سازی در این زمینه اقدام می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیازمند ترویج نهضت ساخت و تجهیز مساجد هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر تهران  بیش از 1800 مسجد وجود دارد که نیاز است این تعداد حداقل به هفت برابر افزایش یابد و حداقل هفت برابر تعداد مساجد موجود نیاز به مسجد داریم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه تهران جزء فقیرترین استان‌های کشور در تعداد مسجد است، تصریح کرد: باید در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد تا پاسخگوی نیازهای مردم بر اساس تراکم جمعیت موجود باشیم.
 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه لازم است منابع دولتی و کمک‌های مردمی برای تقویت مساجد به میدان بیایند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه مسجد در چند وقت اخیر دیده می‌شود تجاری‌سازی و تعریف کاربری جدید برای مساجد است. اگر مساجد مشکلات‌شان رفع شود دیگر نیازی به افزوده‌شدن کاربری جدید به مساجد نیست.

پایان پیام/

 

کد خبر 141724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha