قبوض سنگین مساجد کوتاه نمی آیند!

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر قبوض سنگین مساجد را معبر و مانعی در راه گسترش و توسعه مساجد عنوان کرد و گفت: پیامدهای ناشی از مشکلات مالی در مساجد مردم را از مسجد دور می کند.

حجت الاسلام مصطفی سیفی کناری، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با اشاره به مبالغ سنگین قبوض مساجد که مانع از رسیدگی به مشکلات بسیاری می شود به خبرنگار شبستان گفت: عدم توانایی مساجد در پرداخت قبوض به ویژه قبوض برق در گرمای تابستان رغبت مردم برای حضور در مسجد را کم می کند و همین مسئله استقبال مردم از مساجد را کمرنگ می کند.
 

وی افزود: مصرف برق در بسیاری از مساجد کشورهای همجوار رایگان است؛ با وجود این که بارها مشکلات مالی موجود در این زمینه به طرق گوناگون انعکاس داده شده است اما با وجو تصویب شدن رایگان شدن قبوض مساجد تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل جدی صورت نگرفته است و همچنان مساجد مجبور به پرداخت قبوض سنگین آب، برق و گاز هستند.
 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با تاکید بر این که اعتبار بسیار اندکی به مساجد اختصاص داده می شود اظهار کرد: بیشتر مساجد بابلسر ساختمان هایی با قدمت طولانی هستند و به دلیل فرسایش و کهنگی نیاز به رسیدگی و توجهات ضروری دارند؛ در حالی که بودجه محدود مساجد قادر به رفع هیچ کدام از این مسائل نیست.
 

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد از مساجد نیازمند تعمیرات جزیی و کلی همانند رنگ آمیزی، مرمت سرویس های بهداشتی، بهبود سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستند و ساخت و ساز 20 درصد از مساجد در حال بازسازی مجدد یا احداث جدید به علت نداشتن بودجه کافی به کندی پیش می رود.
 

حجت الاسلام سیفی کناری با تاکید بر وجود 150 مسجد با خدام بیمه شده در شهرستان بابلسر توضیح داد: با وجود این که در همه روستاهای بابلسر مسجد ساخته شده است اما بسیاری از آن ها تنها در ماه رمضان و ماه محرم از امام جماعت برخوردار می شوند و این مسئله نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
 

وی اضافه کرد: تقریباً در تمام مساجد شهری بابلسر امام جماعت برای اقامه نماز در مسجد حضور پیدا می کند و نمازهای صبح و نماز ظهر و عصر گاهی بدون روحانی برپا می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 143245

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha