نیمی از مساجد قزوین امام جماعت ندارند

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه امام جماعت باید در راس و محور فعالیت های مساجد باشد، گفت: نماز جماعت در بیش از 50 درصد از مساجد استان قزوین بدون حضور امام جماعت اقامه می شود.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با تاکید بر این که برای ارتقای جایگاه و وضعیت مسجد در میان مردم جامعه باید هماهنگی لازم میان دستگاه های اداره کننده مساجد برقرار شود به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر با توجه به وجود دستگاه های مختلف ناظر بر فعالیت های مساجد باید هم کاری لازم در راستای برنامه ریزی های نرم افزاری میان دستگاه های ذی ربط به وجود آید و برای رسیدن به این مسئله مهم و اساسی باید امام جماعت در راس امور و محور همه کارها و فعالیت های مربوط به مسجد قرار گیرد.


وی گفت: در حال حاضر در 50 درصد از مساجد استان قزوین نماز جماعت بدون حضور امام جماعت اقامه می شود و همین مسئله شاید موجب استقبال کمتر مردم از برنامه های مسجد شود.
 

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان قزوین توضیح داد: در حال حاضر تقریباً هزار و 200 مسجد در استان قزوین وجود دارد و پیش از نیاز به ساخت مساجد جدید در این استان نیاز به تعمیر و مرمت 50 درصد از مساجد قدیمی و کهن در برخی از مناطق استان احساس می شود.
 

وی افزود: در روستاهای استان قزوین در حدود 500 روستا وجود دارد که در همه این روستاها مسجد احداث شده است.
پایان پیام/

 

کد خبر 149768

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha