ارایه 1300 عنوان نرم‌افزار قرآنی در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ارایه 1300عنوان نرم‌افزار قرآنی از سوی مؤسسات دیجیتال در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: 30 نشست تخصصی درنمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود.

حسین واعظیان با اشاره به محدودیت فضا و درخواست گسترده مؤسسات دیجیتال قرآنی به خبرنگار شبستان گفت: از 170 مؤسسه درخواست‌کننده برای حضور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، 85 مؤسسه با نرم‌افزارهای قرآنی مختلف موفق به حضور در نمایشگاه شدند.

وی با تأکید بر اینکه امسال برای اولین بار پایگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی در نمایشگاه قرآن حضور دارند، افزود: افزایش 300 نرم‌افزار قرآنی نسبت به سال گذشته و ارایه 1300 عنوان نرم‌افزار در بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است.

واعظیان با بیان اینکه تاکنون 3 عنوان نرم‌افزار قرآنی برای رونمایی تهیه شده‌اند، ادامه داد: این نرم‌افزارها با محوریت علوم اسلامی و علوم قرآنی گرد‌آوری شده و احتمال افزایش آنها وجود دارد.

برگزاری نشست‌های قرآنی در بخش رسانه های دیجیتال

واعظیان گفت: نشست‌های قرآنی با محوریت عناوین قرآن در فضای سایبری و آسیب‌شناسی آن در قالب کارگاه‌هایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش هنرهای دیجیتال در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: مفهوم‌ها و قصص قرآنی هر شب با ابزارهای دیجیتال و با حضور اساتید تصویرگری شده و به مخاطبان معرفی و ارایه می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت موافقت و تأیید مسئولان نمایشگاه، مسابقاتی با استفاده از نرم‌افزارهای قرآنی برای بازدیدکنندگان طراحی می‌شود.

مدیر بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: در بخش ثبت ایده‌های قرآنی از طریق نرم‌افزار ایده‌ها امتیازبندی شده و پس از انتخاب‌شدن خروجی آن در قالب نرم‌افزار، پورتال یا تیزر تهیه می‌شود.

شایان ذکر است، 30 عنوان نشست در بخش دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از چهارشنبه این هفته در مصلی تهران آغاز می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 151570

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha