جنگ نرم و فتنه ابزارهایی برای براندازی حاکمیت هستند

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: جنگ نرم و فتنه ابزارهایی برای آسیب رساندن مقطعی، تضعیف تدریجی و در نهایت براندازی جامعه هدف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید بهاء الدین ملک حسینی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد، صبح امروز(9دی) در آیین گرامی داشت نهم دی برگزار در یاسوج با بیان اینکه سختی ها و فتنه ها برای افزایش آگاهی و شعور در افراد می باشد، اظهار داست: سختی ها، آزمایشات و فتنه ها به فرد این امکان را می دهد که با کسب تجربه و تغییر در تفکرات و زندگی ساکن خویش بتواند با دیدی عمیق تر به مسائل نگاه کرده و حق را از باطل تشخیص دهد.

 

وی گفت: خداوند در آیه 168 سوره اعراف به آزمایش انسان اشاره می کند و می فرماید: و آنها (انسانها) را در زمین به صورت گروه هایی پراکنده ساختیم گروهی از آنها صالح و گروهی ناصالحند و آنها را با نیکی ها و بدهی آزمودیم شاید بازگردند.

 

ملک حسینی افزود: این آیه شریفه صریحا به فواید آزمایش انسان که همان تنبیه و آگاهی یافتن است می پردازد.

 

این مسئول فرهنگی و پرورشی بیان داشت: تاکتیک های جنگ نرم در جهت ایجاد فتنه ها به کار برده می شوند و دشمن سعی دارد با ایجاد فتنه ها و آسیب رساندن های مقطعی، ضمن جلوگیری از پیشرفت جامعه و کند کردن سرعت رشد تدریجا آن را به عقب برگرداند و نظام را در مقابل مردم و در برآوردن خواسته های مردم ناکارآمد جلوه دهد.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: دشمن از هر حربه و شیوه ای که بتواند برای ایجاد فتنه در جامعه استفاده می کند؛ اما برخی از شیوه ها نظیر شبه افکنی، استفاده از احساسات و تحریک هیجانات، تفرقه افکنی، شعارهای جذاب عوام فریب، آمیزش حق و باطل و سیاه نمایی وضع موجود شناخته شده تر و مهم تر می باشند که ما باید نسبت به این عوامل و حربه ها هوشیارتر و با بصیرت بیشتری عمل کنیم.

 

وی گفت: فتنه 88 پیامدهای مثبت و منفی زیادی داشت که از آثار مثبت آن می توان به آشکارسازی چهره های پنهان، مشخص سازی مرزها، پختگی اجتماعی و سیاسی، حذف جریان های داخلی معاند و برانداز آشکار شدن چهره و برنامه ها و اهداف دشمن و اتحاد و تجدید بیعت پیروان ولی امر اشاره کرد.

 

ملک حسینی سازمان یابی فتنه، شکسته شدن قبح ها و حریم ها، سوء استفاده دشمن، دو دستگی و شکاف در جامعه، ارزشی و مالی، امنیتی شدن فضای جامعه و بازماندن از توسعه اقتصادی و فرهنگی را پیامدهای منفی فتنه دانست و عنوان کرد: مقابله و مبارزه با فتنه نیز راه و اصولی دارد که بصیرت افزایی، روشن گری و افشاگری، هوشیاری در برابر فرصت طلبان و جداکردن صف فتنه گران از فتنه زده شدگان، تلاش برای آرام سازی جامعه، تقویت باورها و ترویج ارزش ها از مهم ترین این راه هاست.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ملت بزرگ ما در 9 دی با ترویج و پیوند با ارزش های اسلامی و بیعت و تجدید میثاق با ولایت، تمام نقشه های فتنه گران و فتنه زدگان را نقش بر آب کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 328143

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha