هفته درختکاری// کاشت نهال به همت دوچرخه سواران اراکی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت:‌ ‌به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی دوچرخه سوران اراکی به صورت جمعی اقدام به کاشت هزار اصله نهال می کنند.

سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت:‌ همزمان با روز درختکاری پنجشنبه 15 اسفند ماه ساعت 10 صبح همایش بزرگ دوچرخه سواری در اراک برگزار که طی آن بیش از 100 دوچرخه سوار استان مرکزی مسیر میدان شریعتی اراک به سمت محل برگزاری همایش درختکاری در پردیس دانشگاه اراک را رکاب می‌زنند.


وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی استان در طول مسیر محل‌هایی برای عرضه نهال در نظر گرفته شده که کاروان دوچرخه سواران با نام سفیران سبز از این ایستگاه‌های توزیع، نهال دریافت کرده و در محل همایش درختکاری در پردیس دانشگاه اراک نهال‌ها را می‌کارند.


و ی افزود: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری سازمان های چون شهرداری اراک، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، نظام مهندسی و... همایش ها و برنامه هایی با همین هدف و با نگاه به آشنایی جوانان و خانواده با منابع و طبیعی و لزوم پاکسازی محیط زیست صورت گرفته است.


ملکی اظهار کرد: هیات اتومبیل رانی و موتور سورای اراک نیز از علاقمندان به طبیعت دعوت کرده با شرکت در مراسم روز درختکاری به سالم سازی محیط زیست و احیاء منابع طبیعی کنند.


رکاب زدن دوچرخه سواران استان همزمان با روز درختکاری مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: این ا‌داره کل در راستای فرهنگ سازی برای حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیغی اقدامات قابل توجهی را با همکاری سایر سازمان ها و هیات های ورزشی انجام داده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 349668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha