450 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کهگیلویه وبویراحمد فعالیت دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تعداد کانون های فعال را 450 کانون دانست و افزود: این کانون ها از دورترین و محروم ترین نقاط تا برخوردارترین نقطه استان حضوری فعال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (24 اسفند) در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری با موضوع کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت:وقتی صحبت از مسجد و کانون فرهنگی می شود، ذهن ها به سمت برنامه های عادی در مساجد سوق داده می شود در حالی که مساجد و کانون ها نقشی بزرگ تر و فراتر از این کارها ایفا می کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه از فعالیت 450 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان خبر داد و افزود: این کانون ها از دورترین و محروم ترین نقاط تا برخوردارترین نقطه استان حضوری فعال و چشمگیر دارند.

 

وی با بیان این که از این تعداد 110 باب در شهرستان ها و شهرها حضور دارند، بیان داشت: 328 کانون در روستاها و 12 کانون نیز در مناطق عشایری فعالیت دارند که با همکاری هلال احمر در کنار کانون های عشایری خیمه های نماز برپا می شود.

 

این مسئول فرهنگی و هنری از فعالیت پنج باب کانون فرهنگی در جوار مصلی های استان خبر داد و اظهار داشت: 20 کانون فرهنگی و هنری نیز به صورت تخصصی در رشته های مرتبط مهدویت، آی تی، قرآن و نماز، هنرهای تجسمی، گردشگری، آموزش و سایر رشته ها فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی به راندازی پنج کانون فرهنگی در دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: در کنار کانون های فرهنگی کتابخانه های مساجد نیز فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه 89 باب کتابخانه مخزن دار و 20 کتابخانه باز به علاقمندان فرهنگ مطالعه خدمات ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: در این کتابخانه ها علاوه بر کتاب های دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی، کتاب های کمک درسی کنکور نیز در اختیار مراجعان قرار می گیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تعداد خانه های نور استان که به صورت ویژه جلسات قرآن در این مکان ها برگزار می شود را 29 خانه عنوان و تصریح کرد: چهار خانه فرهنگ دیجیتال با خرید تجهیزات برای هرکدام به مبلغ 700 میلیون ریال در زمینه اینترنت پاک و ارائه بازی های رایانه ای اسلامی به مراجعان خدمات ارائه می کنند.

 

قاسمی تعداد هسته های پژوهشی در مساجد این استان را 50 مورد دانست و گفت: این هسته ها به صورت علمی در رشته های مختلف به کار تحقیق و پژوهش مشغول هستند که تاکنون 97 طرح پژوهشی ارائه داده اند.

 

وی فعالیت 18 نشریه تجربی، 70 حلقه تربیتی چهره به چهره، اهداء نرم افزار به کتابخانه ها، اجرای دهها برنامه فرهنگی و هنری در طول سال، اجرای طرح قرآنی 1447، طرح تفسیر کوتاه، برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های عفاف و حجاب، اردوهای فرهنگی و آموزشی، برگزاری دوره اندیشه های آسمانی و برگزاری جشنواره نخبگان روستایی و عشایری در مشهد را از دیگر برنامه ها و فعالیت های این نهاد در طول سال عنوان کرد.

 

قاسمی از تاسیس و فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان مرکز اطلاع رسانی دینی کشور یاد و اظهار داشت: این خبرگزاری سالانه با تهیه اخبار و انجام مصاحبه های مختلف از مسائل و مشکلات دینی و فرهنگی استان و کشور، کمک شایانی به رشد اعتلای فرهنگ مسجد محوری کرده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در پایان از تشکیل شورای نظارت بر کانون های مساجد استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، سپاه و دیگر نهادها خبر داد و خواستار تشکیل جلسات این شورا به صورت ماهانه شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 353076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha