شب فرهنگی در استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: به مناسبت هفته میراث فرهنگی ویژه برنامه شب فرهنگی (5 خرداد) با حضور مسئولان و موزه داران در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می شود.

سید محسن رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه وهفته میراث فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی هنری با حضور گسترده اصحاب فرهنگ برگزار می شود که یکی از این برنامه ها برگزاری ویژه برنامه شب فرهنگی است.


وی با اشاره به اینکه این مراسم که در فرهنگسرای شهر اراک واقع در شهر صنعتی برگزار می شود، افزود: در این مراسم علاوه بر برنامه های فرهنگی ازموزه داران خصوصی و کارکنان نمونه موزه ها تقدیرمی شود.


این مقام مسئول در ادامه اختتامیه مسابقه عکاسی برج شیشه و اجرای موسیقی آئینی سنتی اقوام از در نکوداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، تجلیل از آزادگان، ایثارگران و خانواده محترم شهدای آزاد سازی خرمشهر استان را از مهمترین برنامه‌های این استان در هفته گرامیداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها دانست. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی نکوداشت روز فردوسی و تجلیل از نقالان و شاهنامه خوانان، شاهنامه پژوهان استان مرکزی را از دیگر برنامه های این هفته دانست که در موزه چهار فصل اراک برگزار می شود. 

رحمتی همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس برج شیشه خبر داد و گفت: این مسابقه با همکاری سازمان نظام مهندسی استان مرکزی و میراث فرهنگی استان با هدف به کارگیری تجربیات و استعدادهای نخبگان عکاسی استان به مناسبت روز معمار و هفته میراث فرهنگی برگزار می شود. 

وی بیان کرد: مسابقه عکس برج شیشه در چهار رشته و با موضوعات ابنیه و بافت‌های تاریخی، معماری اسلامی، نمای شهری و روستایی و بافت فرسوده برگزار شده وعکس های منتخب این جشنواره در نمایشگاهی درموزه مفاخر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
 

رحمتی از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان خبر داد و گفت: در روز کودک وموزه ، مسابقه نقاشی و نمایش عروسکی درموزه های حسن پور، سالارمحتشم، گنبد چهارسوق، مفاخر و مشاهیر برگزار می شود.

گفتنی است، از 25 اردیبهشت تا 3 خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 368826

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha