مسابقات بین المللی قرآن سنت حسنه و یکی از برکات انقلاب است

خبرگزاری شبستان: آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: مسابقات بین المللی قرآن، سنت حسنه ای است که به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد روز افزون کمی و کیفی آن و آشنایی جوانان با حفظ و قرائت هستیم.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به رشد مسابقات بین المللی قرآن کریم و تربیت قاریان و حافظان قرآن زیر پرچم نظام اسلامی کشورمان به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: رقابت های بین المللی قرآن که اکنون به برکت انقلاب سی و یکمین دوره آن برگزار می شود، سنت حسنه ای است که علاوه بر رشد کمی دارای رشد کیفی نیز بوده است.
وی افزود: برگزاری برنامه های قرآنی، زمینه ساز انس و الفت بسیاری از جوانان با آیات الهی است،اکنون قاریان کشورمان نه تنها تنه به تنه قاریان کشور مصر می زنند بلکه از جهاتی از آنها جلوتر هستند.
آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به یک بعدی نبودن برنامه های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن و برنامه های از این دست تنها به موضوع قرائت معطوف نبوده، ما در زمینه حفظ قرآن نیز نسبت به ابتدای انقلاب شاهد رشد بی سابقه ای هستیم. یک زمانی اگر کسی در شهر کوچک قم حافظ کل قرآن می شد، سر و صدای بسیاری به پا می کرد اما اکنون چندین هزار حافظ قرآن در کشور داریم.
شایان ذکر است، سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویدادقرآنی جهان اسلام در دو رشته (حفظ و قرائت) همزمان با شب مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور ریاست محترم جمهوری افتتاح می شود.
این دوره از مسابقات از ششم تا 12 خرداد برگزار و در روز 13 خرداد بزرگترین رویداد جهان اسلام با دیدار متسابقین، حافظان، قاریان و دست اندرکاران مسابقات قرآنی با مقام معظم رهبری پایان خواهد یافت.
گفتنی است همزمان با برپایی این رقابت ها برنامه های جنب از جمله نمایشگاه، کارگاه های آموزشی، همایش های پژوهش محور،همایش تجلیل از بانوان قرآنی و... برگزار می شود.

 

نمایشگاهی در حاشیه برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برپا می شود که از موسسات و مراکز قرآنی فعال دعوت شده تا به ارائه خدمات قرآنی و توانمندی‌ها خویش بپردازند.
این نمایشگاه همزمان با روز افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن گشایش می‌یابد و تا روز اختتامیه ادامه دارد و در این ایام از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه‌مندان است.

پایان پیام/

 

کد خبر 370101

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha