استاندار مرکزی بر رشد جامعه بر اساس تربیت اسلامی تاکید کرد

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: جامعه باید بر اساس آداب و تربیت اسلامی و قرآنی رشد یابد.

محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بر رشد جامعه بر اساس تربیت و اخلاق اسلامی تاکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای این امر است و روحانیان و ائمه جماعت باید از این فرصت بهره بگیرند.


وی افزود: اگر جامعه بر اساس تربیت اسلامی رشد یابد افرادی که بر این اساس آموزش دیده و بعدا بر مسند قدرت می نشینند جامعه بر آن اساس پیش می برند و همواره آموزه های دینی و اسلامی را سرلوحه کار خود می کنند.


استاندار استان مرکزی با اشاره به اهمیت حضور و نقش روحانیان در بین جوان بیان کرد: خطابه ها و منبرها نقش مهمی در شکل گیری شخصیت جوانان دارد و روحانیان باید با اطلاعات کامل برای خطابه گویی و همچنین پاسخگویی به سوالات ذهنی جوانان حاضر شوند.


مقیمی با بیان اینکه رویکرد جامعه اسلامی وعلاقمندی مردم به مسائل دینی فرصت مناسبی برای بیان مسائل ارزشی و اخلاقی است، ادامه داد: همه باید به سلامت خود، فرزندان، خانواده و جامعه فکر کنند و این مهم با حرکت در مسیر احکام و ارزش های الهی محقق می شود.


وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون شهیدان و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران است و باید از این انقلاب حراست و پاسداری شود.


این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان سرمایه گذاری های کلانی در راستای به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی کرده اند که این مهم هوشیاری و آگاهی ملت ایران را می طلبد.


وی راه اندازی جنگ نرم و فرقه سازی را از جمله برنامه های عملیاتی دشمنان اسلام و ایران اسلامی دانست و بیان کرد: دشمنان اخیرا هم با ادامه برنامه های خود سعی در انحراف کشورهای اسلامی به ویژه ایران نسبت به هویت دینی و اسلامی شان دارند.


استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئولان فرهنگی جامعه و مبلغین دینی با تدوین یک برنامه همه جانبه می توانند از مکان های مقدس چون مساجد، حسینیه ها و سایر مکان های مذهبی برای انجام مسائل فرهنگی و تبلیغی خود استفاده کنند.


وی اضافه کرد: دولت امسال برای حوزه های علمیه و بقاع متبرکه استان مرکزی بودجه مناسبی اختصاص داده است که این خود زمینه ای برای ترویج فرهنگ و معارف دینی و جذب جوانان به این مکان ها است.


پایان پیام/

کد خبر 381400

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha