بررسی دو نشست علمی در مجمع عالی حکمت اسلامی

خبرگزاری شبستان؛ مجمع عالی حکمت اسلامی با برگزاری نشست بررسی شخصیت دجال بصره و نشست همگرایی مذاهب اسلامی در نقد و بررسی تکفیری ها در نمایشگاه قرآن شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ محمد باقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و تحت اشراف و نظارت حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی «دامت برکاتهم»، از اسفند ماه 1384 فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و با ایجاد فضایی مناسب برای صاحب نظران علوم عقلی زمینه تولید علم و درواقع کرسی آزاد اندیشی علمی در کشور را فراهم کرد.
خراسانی برگزاری نشست های علمی در قالب نظریه پردازی و نشست های علمی را از دستاوردهای مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد و گفت: در طول سال جاری توانستیم با برگزاری نشست های فوق بالغ بر 120 لوح فشرده جلسات را آماه ارائه به مخاطبان کنیم که آماده ارائه به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن می باشد.


وی در مورد موضوعات مورد بحث در نشست های مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: مجمع در موضوعات علوم عقلی و با ایجاد 9گروه علمی در زمینه معرفت شناسی، کلام، عرفان، فلسفه، اخلاق، سیاست و حقوق با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه فضای علمی خوبی را ایجاد کرده است.
وی از برگزاری دو نشست علمی در نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: در روزهایی که گذشت نشست علمی بررسی شخصیت دجال بصره برگزار شد و حجت السلام والمسلمین دکتر رضانژاد به بررسی شخصیت دجال بصره پرداخت.
 

خراسانی با بیان نکات مطرح شده در نشست بررسی شخصیت دجال بصره بیان کرد: دکتر رضانژاد در این نشست بیان نمودند که دو شاخصه عدالت خواهی و انتظار مهدویت در راستای تشکیل حکومت جهانی مورد توجه جدی مردم دنیا قرار گرفته است و همین موضوع دلیل اصلی مقابله جدی استکبار و مخالفان اسلامی با اسلام و گرایش به اسلام است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه جریان احمدالحسن الیمانی که معروف به سیدیمانی شده و ما با عنوان دجال بصره از آن یاد می کنیم رونق بسیاری گرفته که این فرد خود را فرزند، وکیل و رسول امام زمان می داند و طرفدارانی در عراق، مصر، پاکستان، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران دارد و تاکنون کسی چهره واقعی احمدالحسن (سیدیمانی) را ندیده و طرفداران وی قائل به غیبت ایشان هستند.
 

خراسانی در ادامه از برگزاری نشست همگرایی مذاهب اسلامی در نقد و بررسی تکفیری ها خبر داد و گفت: دکتر رضانژاد در این نشست بیان کردند اهل سنت دارای چهار مذهب رسمی مالکی، حنبلی، ‌شافعی و حنفی است و جریان سلفی که خواستار بازگشت به اسلام و برداشت های اسلامی عصر پیامبر(ص) می باشند مذهب نیست و گروهی است که 200 سال قبل توسط محمدبن عبدالوهاب رشد و گسترش یافت که با برداشت های ظاهرگرایانه از دین همراه هستند و هم اکنون به اسم وهابیت در بین مسلمانان حضور دارند که البته در گروه وهابیت افرادی که قائل به کفر غیر از خود از سایر مسلمانان در مذاهب دیگر هستند به نام وهابیت سلفی تکفیری مشغول فعالیت هستند و هم اکنون تبلور این جریان در گروه داعش می باشد چنانکه تا قبل از آن به اسم طالبان، النصره و ... فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: جریان سلفی تکفیری گر چه مذهب حنبلی دارند، اما با مذاهب اسلامی افتراقات زیادی دارند و حتی علمای مذهب حنبلی نیز در رد این گروه دهها مقاله و کتاب نوشته اند و حامی اصلی این گروه آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی است و دلیل این مدعا آنکه زخمی های داعش در عراق، در بیمارستان های اسرائیل درمان می شوند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 383309

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha