حرکت در مسیر قرآن تربیت فرزندان صالح و با ایمان را به دنبال دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت، تربیت فرزندان صالح و با ایمان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه گذشته (22 تیر) در محفل انس با قرآن کریم بسیج اساتید استان مرکزی گفت: یکی از نشانه های صالح بودن انسان، تربیت و پرورش انسان های صالح و با ایمان است که این امر در سایه قرآن و اهل بیت(ع) میسر می شود.


وی افزود: تربیت فرزندان صالح و با ایمان جامعه و آینده را به سمت صراط مستقیم و ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت و امامت سوق می دهد.


امام جمعه اراک ترویج فرهنگ و معارف قرآنی را در جامعه ضروری دانست و بیان کرد: توجه به قران باید در سرلوحه برنامه ها، کار و زندگی افراد به ویژه مسئولان قرار گیرد چرا که این کتاب آسمانی راه رسم زندگی را به انسان نشان می دهد.


آیت الله دری نجف آبادی، برپایی محافل انس با قرآن و کلاس های آموزشی قرآن را ضروری دانست و بیان کرد: برای برپایی این کلاس ها و گرایش هر چه بیشتر افراد به فراگیری این کتاب آسمانی باید از استادان برجسته و مجرب بهره گرفت.


وی ادامه داد: اساتید برجسته علاوه بر جذب جوانان به فرهنگ قرآنی می توانند در انتشار و ترویج و تبیین فرهنگ و معارف نورانی قرآن کریم نیز تاثیرگذار باشند.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش ماه رمضان را بهار قرآن دانست و بیان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج این فرهنگ متعالی در بین افراد جامعه است که با برگزاری محافل نورانی انس با قرآن و کلاس های قرآنی محقق می شود.

 

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های و حملات وحشیانه داعش و صهیونیسم به مردم بی دفاع اشاره کرد و گفت: کشتار زنان و کودکان بی گناه نشان از قساوت قلب این گروه جنایتکار و صهیونست ها است که با قلب بیمار خود جنایت های بسیاری را در عراق و فلسطین انجام می دهند.


گفتنی است، در این محفل نورانی چند تن از قاریان برجسته استانی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 385557

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha