بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف اسلامی تحصیل می کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی دانشجویان این دانشگاه را سرمایه های اصلی رشد و ارتقاء جایگاه دانشگاه معارف برشمرد و اظهار کرد: بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف اسلامی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، آیت الله احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشکده علوم قرآن بندرعباس طی سخنانی، بیان کرد: دانشگاه معارف تنها دانشگاه قرآنی کشور است که دارای 22 دانشکده در سطح کشور می باشد.

وی با اشاره به این که این دانشگاه منشاء برکات بسیاری در کشور بوده، وجود استادان فرهیخته، مفسران و قرآن شناسان را از جمله این برکات دانست.

رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی ادامه داد: امسال در رشته قرآن در مقطع کارشناسی ارشد از مجموع 800 داوطلب پذیرفته شده، 500 نفر از دانشگاه معارف بودند.

آیت الله عابدی با اشاره به جایگاه ارزشمند دانشگاه معارف در کسب رتبه های علمی و المپیادهای دانشجویی در حوزه های علوم قرآنی، گفت: وجود بیش از پنج هزار دانشجو و اهداء گواهی فارغ التحصیلی به بیش از 2 هزار نفر بخشی از بخشی از خدمات و امتیازات این دانشگاه است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام غلامرضا حاجبی به عنوان رئیس جدید دانشکده علوم قرآنی بندرعباس معرفی و از خدمات حجت الاسلام محمد فاتحی قدردانی شد.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس ضمن تسلیت آغاز ماه محرم، از تدبیر آگاهانه و عزت مداری به عنوان دو مولفه مهم وحدت در منطق قرآن و عاشورا یاد کرد و افزود: این دانشکده بستری مهم برای تربیت مدیران قرآنی است؛ لذا فراگیری و آشنایی با منطق قرآن و عاشورا باید سرلوحه دانشجویان رشته های قرآنی باشد.

حجت الاسلام محمد فاتحی، رئیس سابق این دانشکده نیز از همراهی و کمک های خیرین و مسئولان اجرایی استان در جهت توسعه و ساماندهی دانشکده قدردانی کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 411971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha