توجه رهبرانقلاب به ریزترین مسائل قرآنی تعجب نخبگان اسلام را برانگیخت

داور مسابقات بین المللی قرآن حضور برخی چهره های ضعیف در این رقابت ها را طبیعی دانست وگفت: وحدت حول قرآن و تعامل و تبادل اطلاعات نخبگان در برابر توطئه دشمنان حضور این چهره ها را توجیه کرده و به آن ضرورت می بخشد.

 
 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی پور، داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به تجربه قضاوت در 10 دوره از این رقابت ها به خبرنگار شبستان گفت: رقابت های در این دوره نسبت به دوره های پیش به ویژه در رشته قرائت فشرده تر و تیم داوری نیز بسیار زبده و از کارشناسان دانشگاهی بودند که این دو عامل فضای خاصی را به مسابقات بخشیده بود.

وی با بیان این مطلب که در دیگر رقابت های بین المللی داوری ها به شیوه کلی انجام می شود، اظهار کرد: این تفاوت عمده قضاوت مسابقات بین المللی در ایران است، چراکه جزئیات در داوری و اعمال امتیاز برای شرکت کنندگان حرف نخست را می زند.

حجت الاسلام شهیدی پور ادامه داد: قضاوت و امتیازدهی در مسابقات ایران به اندازه ای با دقت صورت می گیرد که تنها در رشته قرائت 12 نفر در قالب 4 بخش رقابت شرکت کنندگان را قضاوت می کنند و اعمال نظرات کارشناسانه به انتخاب نفرات برگزیده می انجامد.

 

داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره دلایل حضور برخی چهره های ضعیف در این رقابت ها بیان کرد: برخی از کشورها همچون ایران برای انتخاب و معرفی نمایندگان خود به رقابت های بین المللی مسابقات خاصی را برگزار نمی کنند، از این رو حضور بعضی چهره های ضعیف نه در ایران بلکه در سایر مسابقات نیز امری طبیعی محسوب می شود.

وی ادامه داد: حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف حول محور قرآن و بسترسازی برای تبادل اطلاعات نخبگان قرآنی جهان اسلام با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف امری است مهم که ضعف حضور برخی چهره ها را نه تنها توجیه کرده بلکه بلکه به آن ضرورت می بخشد.

حجت الاسلام شهیدی پور اتحاد و انسجام جهان اسلام را از دیگر نتایج این رقابت ها برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی با برگزاری این رقابت ها تا حدود زیادی توانسته در مقابل تلاش های دشمن که می کوشد میان مسلمانان از مذاهب مختلف تفرقه بیندازد یا اختلافات موجود را دامن بزند ایستادگی کرده و وحدت را بر جهان اسلام حاکم کند.

 

وی تاکید کرد: اگرچه زمان برگزاری این مسابقات کوتاه است اما همین زمان محدود و برگزاری مسابقات در رشته های متنوع باعث می شود تا نمایندگان کشورهای مختلف پس از بازگشت به وطن خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی فعالیت کنند و این از بزرگترین دستاوردهای قرآنی نظام به شمار می رود.

حجت الاسلام شهیدی پور با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به فعالیت ها و مسائل قرآنی کشور ابراز کرد: نمایندگان کشورهای مختلف وقتی با اشتیاق و اهتمام شخص نخست مملکت یعنی رهبر معظم انقلاب به فعالیت های این ساحت مقدس مواجه می شوند، بسیار خرسند شده و آن را امتیاز ایران در مقایسه با دیگر کشورها می دانند.

 

داور مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: ایشان با ورود به ریز مسائل و توجه به فعالیت های قرآنی از همان اوایل انقلاب به این عرصه مقدس اهتمامی ویژه داشته و دارند، به گونه ای که پس از سوء قصد به جانشان با ویلچر در محل مسابقات قرآن حاضر شدند، و این امری است که در جامعه قرآنی کشور شور و شوقی دوچندان ایجاد می کند، به گونه ای که همه بر این تاثیر اذعان دارند.

 

وی با اشاره به گوشزد کردن مسائل خاص به تک تک فعالان قرآنی توسط رهبری گفت: ایشان در دیدار با متولیان، داوران و شرکت کنندگان در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی بر وحدت مسلمانان حول قرآن تاکید کردند و علت شکست مسلمانان را غفلت از مفاهیم و آموزه های وحی دانستند.

حجت الاسلام شهیدی پور توجه رهبر معظم انقلاب را عامل تعجب مسلمانان دیگر کشورها دانست و اعلام کرد: برخی مواقع فعالان قرآنی ممکن است از مواردی دلخور شده و یا انگیزه فعالیت را از دست بدهند، اما در این میان تنها بیانات و توصیه های آیت الله خامنه ای است که همچون آب بر آتش جان ما عمل کرده و به ما شوق و شور دوچندان می بخشد.

وی افزود: توصیه های رهبری هرچند کوتاه ما را به مسیر تدبر و عمل به قرآن سوق می دهد، چراکه ایشان همواره پرداخت به فعالیت های ظاهری را دروازه ورود به فهم معارف غنی آن می داند و اگر توصیه های ایشان نبود پیشرفت های امروز قرآنی در کشور رخ نمی داد.

حجت الاسلام شهیدی پور با تاکید بر لزوم تغییر محتوایی و ساختاری در روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: باید با تعدد رشته ها و اعمال تحولات خاص زمینه تعامل هرچه بیشتر نخبگان قرآنی جهان اسلام به عنوان سفرای تبلیغی نظام را فراهم کرد تا با حکمفرما شدن ارزش های قرآنی بتوان اهداف عالیه را محقق کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 50099

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha